چگونه پکیج دیواری تمام برقی را نصب کنیم؟

نصب پکیج دیواری تمام برقی

چگونه پکیج دیواری تمام برقی را نصب کنیم؟

در فصل های سرد سال میزان درخواست های نصب و تعمیر پکیج دیواری تمام برقی به بالاترین میزان خود می رسد. و همچنین استاندارد های طراحی ساختمان های مسکونی نسبت به سالهای گذشته بالا رفته است و امروزه اکثر سیستم های گرمایشی خانه های مسکونی به طور مستقل است. همین موارد باعث می شود که اکثر مردم از پکیج دیواری تمام برقی گرمایش محیطی و آب مصرفی خود استفاده کنند و همچنین درخواست نصب پکیج به طور چشمگیری بالا رفته است.

پکیج دیواری تمام برقی آلپ با دارا بودن سیستمی بسیار ساده و کارآمد نحوه نصب و راه اندازی را برای شما مشتریان عزیز آسانتر کرده است ولی توصیه میکنیم به دلیل خطراتی که ممکن است به وجود بیاید مانند نشتی لوله های آب و عدم عملکرد درست در زمان نصب نادرست بهتر است از یک کارشناس نصب درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. ولی به طور کلی نکات ایمنی و مراحل مورد نیاز نصب پکیج دیواری را به شما ارائه می دهیم. 

عوامل موثر بر هزینه نصب پکیج و رادیاتور

نصب پکیج توسط یک کارشناس برای شما هزینه ای نه چندان بالا را به همراه خواهد داشت که این هزینه نیز به عواملی بستگی دارد.

برند پکیج

اولین و شاید مهمترین فاکتور موثر در هزینه نصب و راه اندازی برند دستگاه را میتوان اشاره کرد. تمامی پکیج ها دارای مراحل و روند های آماده سازی و نصب مجزا دارند و همچنین بعضی پکیج ها دارای مراحل پیچیده ای هستند. پکیج دیواری تمام برقی آلپ با طراحی مدرن باعث شده است مراحل نصب برای شما آسانتر باشد و هزینه نصب را نیز کاهش می دهد.

لوله کشی پکیج

این مورد خود را در زمانی نشان می دهد و باعث ایجاد هزینه بیشتر می شود که نصاب پکیج مجبور شود تغییراتی در لوله کشی ساختمان هر چقدر هم جزئی باشد انجام دهد تا بتوان چکیج را به درسی در محور استارت کار قرار دهد. علاوه بر این مورد، نوع و کیفیت لوله‌های مورد استفاده نیز بر هزینه نصب پکیج موثر است.

محل نصب پکیج

در زمان ساخت و یا بازسازی منطقه مسکونی همچون خانه های ویلایی و آپارتمان ها طراح ساختمان معمولا محل نصب پکیج را یا در بالکن و یا در اشپزخانه در نظر میگیرد در زمان نصب پکیج در بالکن و یا نصب پکیج در آشپزخانه باید یک سری نکات را رعایت کرد که در ادامه ذکر شده است. مهمترین نکته در نصب پکیج در بالکن و یا آشپزخانه، نحوه نصب پکیج روی دیوار است.

اگر در زمان نصب پکیج محل نصبی که در نظر گرفته شده است که نصاب را با چالش های جدی روبرو نکند و باعث ایجاد مشکلات و الزام بر تغییر در محل مورد نظر نباشد هزینه را پایین می آورد ولی در غیر این صورت فرد نصب کننده مجبور است دست مزد بالاتری را درخواست کند زیرا مجبور بوده است مشکلات زیادی را حل کند تا به اتمام کار برسد..

نحوه نصب پکیج دیواری تمام برقی

پکیج ها به طور کلی به دو بخش دیواری و زمینی دسته بندی می شوند، نصب پکیج دیواری تمام برقی و یا زمینی تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارد که ما قصد داریم به بخش نصب پکیج دیواری که چالش برانگیز تر است و به تخصص بیشتری نیاز دارد بپردازیم. باید به این مورد اشاره کنیم که هزینه نصب پکیج توسط یک متخصص بسیار پایینتر از هزینه ی تعمیر پکیج به دلیل نصب نامناسب است. 

پکیج تمام برقی دیواری

مهمترین نکات و مراحل نصب پکیج دیواری

به طور کلی برای نصب صحیح پکیج دیواری تمام برقی یک سری اصول و نکاتی وجود دارد که باید به آنها به طور خلاصه اشاره کرد.

کجا پکیج دیواری تمام برقی را نصب کنیم؟

یکی از مهمترین قوانین بعد از خرید پکیج ، نحوه و محل نصب پکیج دیواری تمام برقی می باشد. محل نصب پکیج باید مطابق با استاندارهای لازم باشد. هر چه قدر محل نصب پکیج بهتر انتخاب شود موجب کارکرد بهتر آن نیز میشود و از خراب احتمالی جلوگیری بعمل می آید. به همین دلیل در این مطلب که توسط گروه تولیدی الپ صنعت گردآوری شده است شما را با نحوه انتخاب و محل نصب پکیج دیواری آشنا می کنیم .

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین مراحل نصب پکیج تعیین کردن محل نصب پکیج است. متناسب با نوع و موقعیت ساختمان، پکیج های دیواری در آشپزخانه یا بالکن نصب می‌گردند. از اولین قدم های نصب هم میتوان هب نصب کردن شابلون و پایه نگهدارنده آن بر روی دیوار اشاره کرد بوده که باید به وسیله پیچ های استاندارد بر روی دیوار مقاوم و مستحکم شود. همچنین در نظر گرفتن فضای لازم و تراز بودن پایه ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

ارتفاع نصب پکیج دیواری تمام برقی چقدر باید باشد؟

معمولا به طور میانگین و استاندارد در صورت وجود شرایط باید ارتفاع دستگاه از زمین ۱.۲ متر (۱۲۰ سانتی متر) باشد و حدود ۱۰ سانتری متر نیز از دیوار و یا کابینت ها فاصله داشته باشد تا گرمای بدنه پکیج به رنگ دیوار و یا چوب کابینت ها صدمه وارد نکند.

توجه به مدل و نوع و ظرفیت پکیج

پکیج ها در چند مدل تولید می شوند و هر فردی نسبت به کاربرد پکیج برقی دیواری و شرایط محیط از آنها استفاده  میکند. پکیج های دیواری نیز به مدل های برقی و گازی تقسیم می شوند که افرادی که به سوخت فسیلی همچون گاز دسترسی ندارند و یا شرایط محیط به گونه ای است که نیاز آنها با پکیج برقی تامین میشود اقدام به خرید پکیج دیواری تمام برقی میکنند.

این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف ۲۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰ کیلوکالری بر ساعت طراحی و تولید می شوند. البته باید اشاره کرد که در صورتی که از پکیج برقی استفاده میکنید در حد امکان از وسایل اشتعال زا و گازسوز و مشابه به دور نصب شود. ناگفته نماند که محل اختصاص پیدا کرده برای نصب پکیج دیواری باید فاقد هرگونه رطوبت باشد.

اتصال لوله آب

پس از اتمام نصب پکیج بر روی دیوار الان زمان اتصال لوله های آب رسیده است. البته قبل از شروع اینکار یکبار دیگر از محکم بودن پکیج بر روی دیوار اطممینان حاصل کنید زیرا در صورت افتادن پکیج صدمه های جبران ناپذیری به لوله ها و خانه وارد میکند.

در دفترچه راهنمای نصب نحوه و ترتیب اتصال لوله ها به طور کامل برای هر برندی مشخص شده است. از دیگر مراحل نصب پکیج دیواری باز کردن شیر ورودی به منظور نشان دادن میزان فشار بار داخل منبع دستگاه می‌باشد. این میزان که توسط یک گیج اندازه گیری فشار نمایان می گردد، مناسب است که بر روی درجه ۱/۵ الی ۲ باشد.

اتصال منبع تغذیه

اگر شما از پکیج گازی استفاده میکنید ابتدا باید لوله گاز را به محل تعبیه شده گاز متصل کنید و همچنین تمامی ضریب های امنیتی را به طور کامل رعایت کنید. به منظور افزایش ضریب ایمنی و اطمینان، مناسب است که از شیلنگ های استاندارد و دارای قطر مناسب استفاده گردد.

همچنین اتصال شیلنگ با بست های فلزی محکم و تست کردن محل اتصال برای جلوگیری از نشتی، نباید مورد غفلت واقع شود. ولی در صورتی که از پکیج دیواری تمام برقی استفاده میکنید تنها کاری که باید بکنید فقط اتصال پریز دستگاه به برق است. پکیج های برقی در دو نوع سه فاز و تکفاز بنا به درخواست مشتری تولید میشوند.

مسافت کافی داشته باشد

سعی کنید بر اساس ظرفیت دستگاه فضای مناسبی برای آن در نظر بگیرید زیرا اگر فضای نصب پکیج کوچک باشد در زمان تعمیرات مشکلاتی را به وجود می آورد و امکان تعمیر را ناممکن میکند. به صورت میانگین به ازای هر کیلووات توان پکیج دیواری تمام برقی ، یک متر معکب فضا برای آن در نظر بگیرید.

مثلا برای دستگاهی که توان آن ۳۰ کیلووات باشد فضایی حدود ۳۰ متر مکعب باید در نظر بگیریم. عدم وجود اکسیژن در محیط مورد استفاده از پکیج دیواری گازی باعث ایجاد خطرات احتمالی میباشد.

نبود باد در محیط

پکیج های گازی دیواری دارای جرقه می باشد پس در نظر داشته باشید محیطی را باید انتخاب کنید که پکیج از باد و طوفان به دور باشد زیرا باد باعث میشود آتش دچار کشش شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

محیط دارای دودکش

پکیج های دیواری به دو مدل گازی و برقی می باشد. پس در نظر داشته باشید در صورتی که اقدام به نصب پکیج گازی میکنید حتما باید محیطی را انتخاب کنید که دارای دودکش باشد زیرا احتراق موجود در داخل پکیج باعث آلودگی محیط شده و خطرات زیادی را به دنبال  دارد. ولی پکیج های برقی به دلیل داشتن المنت در داخل پکیج نیازی به دودکش ندارند و نیازی به محیط دارای دودکش نمیباشد.

نصب دودکش

نصب دودکش باید کاملا به طور دقیق انجام شود زیرا در صورت اشتباه و نشتی گاز های آلاینده در محل زندگی میتواند خطرناک و در مواقعی نیز مرگبار باشد که باید بر اساس استانداردهای لازم صورت گیرد. استفاده از دودکش های دارای قطر مناسب و استاندارد، در خارج شدن گازهای تولید شده در نتیجه احتراق دستگاه بسیار تاثیرگذار و مؤثر است.

البته در پکیج های برقی به دلیل نبود هیچگونه احتراق نیازی به نصب دودکش نیست زیرا هیچگونه گاز آلاینده ای تولید نمیکند و همین امر باعث شده که نصب آن آسانتر هم شود و همچنین انتخاب محل نصب را نیز بسیار آسانتر کرده است زیرا نیازی به تعیین محل نصب دودکش نیست.

استفاده از کلاهک استاندارد و طولانی نبودن بیش از حد دودکش از مهمترین مؤلفه ها در این زمینه می‌باشد. فراموش نشود که در هنگام نصب دودکش نباید از دودکش های آکاردئونی استفاده به عمل آورد. چراکه این دودکش ها احتمال بروز حادثه را افزایش می‌دهند.

هواگیری پکیج دیواری تمام برقی

در پکیج های گازی برای هواگیری شوفاژ ها و پکیج باید سیستم گرمایش محیط آنرا فعال و سپس با سوپاپ های تعبیه شده اقدام به هواگیری و تنظیم فشار شود و در پکیج های برقی نیز با قرار دادن دستگاه در حالت زمستانه قرار داده تا آب در داخل شوفاژها جریان پیدا کند. پس از وارد شدن آب در درون شوفاژها هواگیری دستگاه صورت می‌گیرد. در هنگام انجام این فرآیند، نگه داشتن فشار آب درون پکیج ما بین ۱/۵ تا ۲ مناسب می‌باشد.

دلایل افت‌ فشار در پکیج دیواری تمام برقی

در این بخش دلایل افت فشار در پکیج دیواری تمام برقی دیواری را بیان خواهیم کرد. به طور کلی افت‌فشار در پکیج هایی که نو هستند، هر سه هفته یا یک ماه یکبار اگر اتفاق می افتد. جای نگرانی نخواهد داشت و طبیعی است و برای پکیج های کار کرده هم این بازه زمانی دو هفته یکبار خواهد بود. اما تداوم افت‌فشار در پکیج‌های دیواری ممکن است به دلیل یکی از موارد ذیل باشد.

نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور

نشتی آب در پکیج و رادیاتور می تواند خیلی زود باعث افت فشار شود حتی اگر این نشتی هر چقدر هم کم باشد، می تواند افت فشار ایجاد کند.

وجود هوا داخل پکیج و رادیاتور 

در صورت وجود هوا داخل پکیج، سیستم گرمایشی و رادیاتورها، پکیج شما با افت فشار بار مواجه می گردد. این مشکل میتواند با هواگیری کامل سیستم گرمایشی که از طریق پیچ هواگیری انتهای رادیاتورها و حوله خشک کن ها انجام شود. در اینصورت مشکل افت فشار پکیج شما حل خواهد شد.

خرابی یا باز ماندن شیر پر کن پکیج

عموما اگر شیر پرکن پکیج که چسبیده به زیر پکیج است خراب باشد یا باز بماند، فشار بار دستگاه بالا میرود. در موارد بسیار نادر، باز بودن شیر پرکن پکیج باعث افت فشار دستگاه می شود. این مورد در صورتی اتفاق می افتد که فشار آب لوله اصلی ساختمان که همان فشار آب شهری می باشد، از فشار دستگاه پکیج شما کمتر باشد. در اینصورت آب داخل دستگاه پکیج، وارد لوله های ساختمان میشود و پکیج شما با افت فشار روبرو می گردد.

بعد از تنظیم فشار بار دستگاه، شیر پرکن پکیج باید بسته شود. اگر شما این مورد را فراموش کنید و در صورتی که فشار آب ساختمان شما کمتر از فشار پکیج باشد، دستگاه دچار افت فشار خواهد شد.

تفاوت نصب پکیج دیواری تمام برقی و پکیج گازی

به طور کلی تفاوت های زیادی بین این دو سیستم گرمایشی وجود ندارد. فقط باید به این گزینه اشاره کرد که در نصب پکیج های برقی کار بسیار آسانتر اشت چون به دلیل نبود محفظه احتراق وزن کمتری دارد و همچنین به دلیل نبود دودکش در پکیج دیواری تمام برقی انتخاب محل نصب و همچنین مراحل نصب بسیار آسانتر است.

پکیج های برقی به کارکردی کامل با برق دارند و هیچ گونه خطر انفجار و آلودگی هوا را شامل نمی شوند و امکان نصب بین کابینت و روی اجاق گاز را دارند ولی در پکیج های گازی به دلیل وجود گاز امکان نشت گاز وجود دارد و باید از محیطی که شعله دارد به دور باشد.

نکات کلی که باید در نصب پکیج دیواری تمام برقی در نظر داشته باشید

به طور کلی برای نصب صحیح پکیج دیواری یک سری اصول و نکاتی وجود دارد که باید به آنها به طور خلاصه اشاره کرد که حواستان به آنها در هنگان نصب باشد.  یکی از مراحل نصب پکیج دیواری قرار دادن فشار بار دستگاه بر روی میزان ۱.۵ می‌باشد.

برای انجام این کار باید از شیر پر کن پکیج کمک گرفت. معمولا این قطعه در قسمت زیرین دستگاه تعبیه و با رنگ مشکی یا آبی مشخص گردیده است. با چرخاندن شیر پر کن در جهت راست و بستن آن میتوان تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد. به هیچ عنوان سیستم برق دستگاه نباید توسط افراد غیر متخصص دستکاری و یا نصب شود.

همچنین در صورت اتصال نا صحیح سیم ، خطر برگ گرفتگی وجود دارد. لازم به ذکر است که درجه مناسب برای سیستم گرمایش ۸۰ و میزان درجه مطلوب برای دستگاه پکیج ۶۰ می‌باشد.  پس از طی کردن این مراحل نصب پکیج دیواری و تنظیم بار دستگاه بر روی میزان مورد نظر، اقدام به روشن کردن پکیج می نماییم.

غالبا در ساختار بسیاری از پکیج های دیواری دو حالت تابستانه و زمستانه در نظر گرفته می‌شود. حالت تابستانه تنها آبگرم بهداشتی را در دسترس مصرف کننده قرار می‌دهد و همچنین تغییر وضعیت پکیج به حالت زمستانه اقدام به تهیه گرمایش محیط از طریق شوفاژ ها میکند.

مزایا و مشکلات پکیج دیواری

در این بخش می پردازیم به معایب و مزایای پکیج برقی ، به عنوان مزایای پکیج دیواری تمام برقی می توان به هزینه نگهداری مناسب آن اشاره کرد و همچنین کوچک بودن ابعاد آن که فضای بسیار کمتری را اشغال می کند. همچنین پکیج دیواری نسبت به پکیج های زمینی راندمان بالاترین در مکان های مسکونی و کوچک داشته و در این بین پکیج های برقی نیز راندمان بسیار بهتری نسبت به پکیج گازی دیواری را دارند.

زیرا به دلیل نبود دودکش تمامی گرمای ایجاد شده در داخل سیستم می ماند و اتلاف حرارتی ندارد و همچنین با عایق بندی راحت تر و بهتر و همچنین انتقال مستقیم گرما از المنت ها به آب دلیل راندمان بالای ۹۵% این دستگاه ها می باشد.

به عنوان مشکلات پکیج دیواری هم میتوان به این مورد اشاره کرد که پکیج‌های دیواری مخزن آب کوچکی دارند؛ به همین دلیل اگر چندین شیر آب گرم همزمان باز شوند، دما کاهش می‌یابد. چون سیستم گردش و مشعل سوختی آن به برق نیاز دارد، در صورت قطعی برق پکیج کاملا از کار خواهد افتاد. این مورد در پکیج های برقی که ساختاری کاملا بر مبنای برق دارند نیز صادق است.

گروه صنعتی آلپ صنعت

کارشناسان گروه صنعتی آلپ صنعت هـمواره در کـنار مشتریان و هـمکاران ارجمند می باشند که اقدام به فروش پکیج دیواری تمام برقی به سراسر کشور می کند.

این گروه صنعتی با مـحاسبات دقیق و تـجربیات ارزنده در زمینه راه اندازی سیستم های گرمایش انواع گلخانه ها، مناطق مسکونی و همچنین بخش های صنعتی و نیمه صنعتی مناسب ترین ظرفیت ممکن را به شما خریداران گرامی انواع پکیج برقی زمینی  پیشنهاد می دهد.

Views: 262

نظر خود را بنویسید

واحد فروش