هر آنچه که باید در رابطه با آبگرمکن دیواری بدانید؟

آبگرمکن-دیواری

هر آنچه که باید در رابطه با آبگرمکن دیواری بدانید؟

آبگرمکن چیست؟

امروزه با افزایش قیمت منازل مسکونی مردم ناچار به خرید خانه های کوچک میشوند به همین دلیل فضای کافی برای نصب و احداث لوازم با ابعاد بزرگ را ندارند چون استفاده از آبگرم کن دیواری ایستاده فضای بیشتری را درگیر میکند به همین دلیل برای رفع این مشکل به سمت آبگرمکن های دیواری رو می آورند این آبگرمکن ها به دلیل داشتن اندازه ی مخزن کوچک فضای کمتری را برای مصرف کننده اشغال میکند.طراحی این آبگرمکن ها به گونه ای طراحی شده است که آن را میتوان در داخل و بین کابینت نصب کرد.

 

نکات مهم در نصب آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری را باید در ارتفاع مشخصی نصب کرد ارتفاع استاندارد نصب آبگرم کن های دیواری به گونه ای باید باشد که موجب دید شمعمک یا پیلوت شد.
برای نصب آبگرمکن های دیواری گازی باید اندازه قطر لوله کاملا استاندارد باشد.
محل نصب آبگرمکن های گازی باید دور از پریز برق باشد چون به دلیل نوسانات برق احتمال وقوع ترکیدگی بسیار زیاد میباشد.
حتما برای راه اندازه آبگرمکن های گازی دیواری از کلاهک اچ استفاده نمائید.
محل نصب آبگرمکن های دیواری باید به دور از فضای گاز ، داخل حمام و حتی در زیر زمین باشد.

 

نحوه ی عملکرد آبگرمکن های دیواری

آبگرمکن گازی

آبگرم کن های گازی با سوخت گاز گرمایش آب گرم مصرفی را برای مصرف کننده تامین میکند.با ورود گاز به داخل آبگرم کن و ترکیب آن با اکسیژن هوا ، الکترود جرقه زن شعله ور شده و آبگرم کن آب داخل مخزن را گرم میکند.حرارت به وجود آمده موجب گزم شدن لوله های مبدل میشود در نتیجه آب سرد از داخل لوله ها عبور کرده و گرم میشود.گاز سمی یا دی اکسید کربن به وجود آمده از سوخت از طریق دوکش کش به فضای بیرون ساختمان انتقال داده میشود.

 

آبگرمکن برقی

آبگرم کن های برقی به وسیله المنت اعمال شده در داخل خود وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارند.تمام آبگرم کن های برقی دارای دو لوله برای ورودی و خروجی اب گرم هستند.برای عمل گرم کردن آب ابتدا آب سرد از داخل لوله به داخل آبگرمکن انتقال داده میشوذ و سپس با روشن شدن المنت ها آب سرد تبدل بله آب گرم میشود.این عمل تا زمان رسیدن دمای آب به درجه مورد تنظیم مصرف کننده ادامه خواهد یافت بعد از رسیدن دمای آب به درجه مورد نظر المنت ها به صورت خودکار خاموش میشود.
تفاوت آبگرمکن های مخزن دار با بدون مخزن به این معنی میباشد که در آب گرمکن های مخزن دار آب ها بعد از رسیدن به گرمای مورد نظر المنت ها خاموش شده و آب به مدت زمان طولانی داخل مخزن ذخیره میشود.اما در آبگرمکن های بدون مخزن آب مصرفی با عبور کردن از داخل المنت ها گرم شده و از دستگاه خارج میشود و هیچ مخزنی برای دخیره اب وجود ندارد.

 

خرید آبگرمکن مناسب با نیاز خود

بیشتر نگرانی های عموم مردم قبل از خرید آبگرمکن ها این است : آیا میزان تولید آب گرم متناسب با نیاز من میباشد یعنی در صورت استفاده از آب گرم به صورت متداوم آیا آبگرم کن نیاز من را رفع میکند.
در جواب این سوالات باید گفت طبق مصرف خود باید آبگرمکنی را انتخاب نمائید که دارای مخزن مناسب یا ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشد.یکی از موضوع های پیگیری قبل از خرید باید بررسی کنید فشار آب محل مورد نظر باشد در صورتی که با مشکل فشار کم آب مواجه هستید حتما آب گرمی را انتخاب نمائید که سازگار با فشار کم آب نیز باشد و بتواند در صورت مواجه شدن با افت فشار ، آب مصرفی را برای مصرف کننده فراهم سازد.

Visits: 217

نظر خود را بنویسید

واحد فروش