مشخصات فنی پکیج برقی

مشخصات فنی پکیج برقی

مشخصات فنی پکیج برقی

آیا شما در مواقعی که پکیج برقی دیواری کم مصرف می خرید به مشخصات فنی پکیج برقی دقت می کنید؟ خیلی از خریداران نیز فقط به شکل ظاهر آن دقت می کنند و بعد به قیمت و در واقع ارزان ترین را انتخاب می کنند و در ذهن خود می گویند که شکل و ظاهر که همان هستش، چرا پول اضافی پرداخت کنم، ولی خب به قطعات استفاده شده آن دقتی نمی کنند که کدام یک بهتر از دیگری می باشد و بازدهی بهتری نسبت به دیگر پکیج برقی دارد و در خرید ارزان نیز بعد به مشکل بر می خورند. با مطاله این مقاله که صفر تا صد مشخصات پکیج برقی دیواری کم مصرف خوب را بیان کرده ایم دیگر می توانید یک سیستم گرمایشی خوب برای خانه ، ویلا و … خود انتخاب کنید.

پکیج چیست؟

وقتی افراد برای گرم نمودن محیط کار و منزل خود به دنبال سیستم گرمایشی هستند حتما کلمه پکیج را می شنوند، ولی این سوال در ذهنشان باقی می ماند که پکیج چیست؟ ولی جواب آن را پیدا نمی کنند و در واقع از بخاری برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده می کنند.

پکیج در واقع مجموعه از قطعات به کار رفته می باشد که راندمان بالایی نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی دارند، پکیج ها دستگاهی هستند که بسیار شیک طراحی شده اتد و صرفه اقتصادی نیز دارند و با تهیه پکیج دیگر نیازی به آبگرمکن نیست و پکیج خوب توانایی آن را دارد که بتواند هم آب گرم مصرفی بهداشتی و هم گرمای مورد نیاز محیط را فراهم سازد.

پکیج برقی دیواری کم مصرف چیست؟

پکیج برقی دیواری کم مصرف در گروه سیستم های حرارتی قرار دارد که توسط انرژی الکتریکی گرمای مورد نیاز را تامین می نماید. این سیستم ها در مقایسه با دیگر سیستم های حرارتی که همه بخاری در ذهن شان وجود دارد که می توان برای تامین گرما مورد نیاز به کار برد. پکیج های برقی بهترین گزینه برای فضاهایی که متراژ بالایی دارند بهترین گزینه محسوب می شود. تامین گرما در پکیج های برقی توسط المنت ها صورت می گیرد به همین دلیل المنت ها به عنوان یک قطعه مهم در پکیج های برقی شناخته میشوند.

انواع پکیج ها بر اساس مبدل حرارتی

پکیج های برقی را میتوان بر اساس نوع سیستم حرارتی نیز تقسیم بندی کرد. به همین خاطر پکیج ها بر اساس نوع سیستم گرمایشی به دو نوع تک مبدل و دو مبدل تقسیم بندی کرد که نیاز به بررسی تخصصی دارند در ادامه به صورت این دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

پکیج تک مبدل:

در انواع پکیج ها در اساس سیستم حرارتی میتوان به پکیج های تک مبدله اشاره کرد. در این پکیج ها فقط از یک مبدل برای تامین آب گرم و بهداشتی مصرفی و سیستم گرمایش محیط استفاده میشود، این بدان معناست که در صورت اینکه شما بخواهید از آب گرم استفاده کنید سیستم گرمایشی محیط غیر فعال میشود محل قرار گیری مبدل در بالای مشعل است. این پکیج ها دارای یک مخزن هستند و همه عملیات گرم کردن با این مخزن انجام میشود.

به پکیج های تک مبدله پکبج های دو منظوره نیز گفته میشود. استفاده از این پکیج ها برای مناطقی که آب آنها دارای سختی کمتری است توصیه میشود. جهت کاهش میزان رسوب در مبدل ها میتوان در ورودی آب این دستگاه ها ضد رسوب نصب کرد. یکی دیگر از معایب این پکیج ها این است که احتمال داغ شدن لحظه ای آب گرم در هنگام باز کردن آب بالا است.

پکیج دو مبدل:

نوع دوم از تقسیم بندی پکیج ها بر اساس سیستم حرارتی میتوان به پکیج های دو مبدل اشاره کرد. در این پکیج ها از دو مبدل مجزا استفاده میشود. یک مبدل برای تامین آب گرم مصرفی و مبدل بعدی برای تامین آب گرم شوفاژ.

 آب گرم گرمایشی در مبدل اصلی که در بالای مشعل قرار دارد گرم میشود که گرمایش از طریق حرارت مستقیم شعله به دست می آید. مبدل آب گرم مصرفی  در زیر محفظه احتراق واقع شده است و انرژی لازم جهت گرم شدن مبدل صفحه ای از راه آب گرم اصلی در مبدل بدست می آید. همین کار احتمال تشکیل رسوب در مبدل را به حداقل میرساند.

 

اجزای تشکیل دهنده پکیج برقی کم مصرف

از مهم ترین مواردی که در پکیج های برقی وجود دارد آن است که از چه قطعاتی ساخته شده است؟ حالا بریم سراغ مشخصات فنی پکیج برقی دیواری کم مصرف :

المنت

المنت از اساسی ترین و مهم ترین قطعاتی می باشد که در پکیج برقی دیواری کم مصرف وجود دارد و اگر المنت از کار بیافتد دیگر بقیه قطعات نیز کار نمی کنند چون المنت منبع تامین کننده حرارت در سیستم های حرارتی برقی محسوب می شود. در پکیج های برقی از المنت هایی از نوع برند ژاپنی و ایتالیایی نیز به کار گرفته و بر همین دلیل راندمان بالایی نیز دارند و می توانند در متراژ های بالا به عنوان تامین کننده سیستم گرمایشی به کار بروند.

 

المنت پکیج برقی-آلپ صنعت

 

مبدل های حرارتی

اگر شما قصد داردی که با خرید این پکیج برقی دیواری کم مصرف برای تامین گرمای محیط و آب مصرفی بهداشتی نیز استفاده کنید باید در هنگام خرید نیز به مبدل های ان دقت فر مایید چون در پکیج های برق از دو مبدل حلزونی و لوله ای نیز استفاده می کنند که مبدل حرارتی حلزونی از جنس مس می باشد و برای تامین و منتقل آب گرم شوفاژ ها نیز به کار می رود و از مبدل لوله نیز برای تامین و منتقل آب گرم مصرفی نیز استفاده می شود، اگر که در  پکیج های برقی نیز از یک مبدل حرارتی استفاده شود فقط توانایی گرم نمودن آب مصرفی یا رادیاتور راداشته و بسیار ضعیف نیز عمل می کند.

 

مبدل های حرارتی پکیج برقی

 

بدنه دستگاه

بدنه پکیج های برقی از نوع ورقه های کامپوزیتی می باشد که مقاومت و دوام بالایی در برابر حررات را نیز دارند. بدنه این دستگاه با رنگ کوره ای استاتیمک نیز پوشش داده شده که با توجه به مصورت مداوم با حرارت در اتباط است دچار پوسیدگی نشود و رنگ پوشش داده شده آن ثابت می ماند.

 

بدنه دستگاه پکیج برقی دیواری-آلپ صنعت

 

ترموستات

برای کنترل دما در پکیج های برقی از ترموستاتی استفاده شده که کاربرانی که از پکیج برقی دیواری کم مصرف استفاده می کنند، با پیش تنظیم دما بر روی این قطعه مهم می توانید دمای سیستم را در یک عدد ثابت نگه دارید.توجه داشته باشید که این قطعه بسیار مهم می باشد چون از ایجاد هزینه های اضافی مصرف انرژی الکتریکی جلوگیری می کند و از افزایش و کاهش دما جلو گیری می کند.

 

ترموستات دیجیتالی پکیج برقی دیواری

 

منبع انبساط

فشار در پکیج های برقی یکی از مهم ترین پارامترهایی می باشد که باید به آن دقت کنیم، در پکیج برقی دیواری کم مصرف از منبع انبساط به عنوان کنترل و تنظیم فشار نیز به کار می برند و به این صورت نیز عمل می کند،  بالا رفتن فشار آب در داخل مدار بسته، منبع انبسازط نیز آن فشار را گرفته و بالانس می کند و این منبع انبساط از بروز خطرات ناشی از افزایش فشار آب جلو گیری می کند.

 

منبع انبساط پکیج برقی-آلپ صنعت

 

مانومتر عقربه ای

پکیج برقی کم مصرف دیواری که گرمای مورد نیاز را تامین می نمایدو دارای سیستم مدار بسته ای هستند که آب گرم در داخل آن ها به گردش در می آید، با بسته بودن این مدار نیز باعث می شود که دما و فشار آب افزایش داشته و بالا می رود ولی خوشبختانه که از مانومتری در داخل آن استفاده شده، که برای اندازه گیری میزان فشار دما و آب وجود دارد و که با نمایشگری به صورت دقیق نشان می دهد.

 

مانومتر عقربه ای پکیج برقی-آلپ صنعت

 

کنترل پنل دیجیتالی

برای اینکه مصرف کننده بتواند به راحتی عملکرد دستگاه را ببینند و تنظیم کنند بر روی بدنه از کنترل پنلی استفاده شده که تمامی کلید های لازم برای انجام تنظیمات لازم  بر داخل آن قرار گرفته و می توانم به آسانی پکیج برقی را تنظیم نمود.

 

کنترل پنل دیجیالی پکیج برقی

 

عایق بندی استاندارد

پکیج های برقی دارای عایقی هستند که برای جلو گیری از اتلاف انرژی نیز به بر دور مخزن دستگاه پوشیده شده و از اهمیت بالایی بر خوردار می باشد. بر همین دلیل عایق بسیار مقاومی برای ایزوله کردن پکیج برقی استفاده شده  ونوع عایق بندی که بر بدنه مخزن وجود دارد EPDM می باشد، که در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی دارد.

 

عایق بندی استاندارد پکیج برقی دیواری و زمینی

 

پمپ گردش آب

برای اینکه آب گرم شده در پکیج برقی به لوله ها منتقل شود از پمپ نیز استفاده می کنند. پمپ برای هدایت آب گرم به داخل رادیاتور ها و شوفاژ ها نیز استفاده می شود که با فشار زیاد داخل شوفاز شده و گرمای آب نیز باعث می شود، گرمای محیط تامین گردد.

 

پمپ گردش آب پکیج دیواری برقی

 

تجهیزات امنیتی پکیج برقی کم مصرف چیست؟

برای اینکه پکیج های برقی نیز از امنیت بالایی بر خور دار باشند از تجهیزاتی در ساختار آن به کار رفته که بروز برق گرفتگی و اتصالات جلو گیری می کند و این قطعات مهم و ضروری عبارتند از:

فیوز محافظ جان

فیوز محافظ جان از اصلی ترنی قطعه ای می باشد که بر روی دستگاه تعبیه شده، این فیوز محافظ جان وظیفه ای که دارد اختلاعاتی که در جذیان سیم های رفت و برگشت صورت می گیرد،  به صورت اتوماتیک نیز جریان الکتریکی را قطع می نماید. که در واقع اگر جریان برق قطع نشود امکان بر این دارد که آسیب به قطعات داخلی و کاربر نیز وارد ولی این فیوز در برابر  برق گرفتگی های احتمالی را جلو گیری می کند.

فیوز مینیاتوری

فیوز مینیاتوری نیز از قطعاتی می باشد که برای امنیت دستگاه تعبیه شده و موظف می باشد که از قطعات موجود در داخل دستگاه در برابر اتصالات کوتاه و اضافه باری که وارد می شود حفاظت کند.

کنتاکتور

آخرین قطعه ای که برای بالا بردن امنیت دستگاه به کار  رفته کنتاکتور نیز است، این کنتاکتور برای قطع و وصل نمودن ارتباط بین دو بار منبع صورت می گیرد.

عملکرد پکیچ برقی در تابستان چگونه است؟

اگر شما پکیج برقی دیواری کم مصرف دارید و از آن برای گرمایش محیط استفاده می کنید توصیه هایی که می کنیم را به صورت دقیق مطالعه کنید که هزینه زیادی بابت مصرف انرژی پکیج نیز پرداخت نکنید.

در تابستان دیگر لازم به استفاده از رادیاتور ها نمی باشد چون هوا گرم می باشد و دیگر نیازی نیست، در این گونه مواقع در پکیج های برقی باید آن را به صورت اتوماتیک نیز تنظیم نمود، بر این صورت که با باز شدن شیر آب گرم مصرف، سنسوری که در داخل پکیج برقی می باشد به المنت دستور گرم نمودن آب را می دهد و بعد از بستن شیر آب گرم نیز پکیج به صورت اتوماتیک قطع می کند.این کار باعث کاهش هزینه ها نیز می شود.

عملکرد پکیج برقی در زمستان چگونه است؟

در فصل سرما و زمستان کلا بحث گرم نمودن آب متفاوت می باشد، چون در فصل زمستان نیز علاوه بر گرم نمودن آب مصرفی بهداشتی باید آبی را برای گرمایش محیط نیز تامین نماید. در این صورت آب را درداخل مخزن پکیج برقی گرم می نماید و توسط پمپ ها نیز این  آب گرم شده را منتقل می کند و از طریق مبدل های حرارتی نیز که  دارای دو مبدل می باشدلوله ای و حلزونی که یکی برای آب گرم مصرفی نیز آب را منتقل می کند و دیگری نیز بر ای رادیاتور ها آ ب گرم را تامین می نماید.در فصل زمستان چون مصرف از پکیج برقی افزایش داشته که در واقع هزینه ها هم نیز کاهش پیدا می کند.

چرا باید از پکیج برقی استفاده کنیم؟

خیلی از کاربران این سوال را داشته اند که چرا ما باید از پکیج برقی استفاده کنیم؟ ما هم در جواب آن دلایلی را ذکر می کنیم که:

اگر می خواهید از سیستم حرارتی استفاده کنید که بتواندگرمای مورد نیاز محیط و آب گرم مصرفی را تامین نماید خب می توان از پکیج برقی دیواری کم مصرف استفاده کرد چون این پکیج ها با استفاده از تکنولوژی روز نیز ساخته شده اند و در ظرفیت های مختلف نیز وجود دارند و این قابلیت را دارند که بتوان در هر محیطی استفاده کرد.با استفاده از پکیج برقی دیگر نیازی به دودکش نمی باشد چون توسظ المنت ها آب را گرم می نماید و هیچ گونه آلایند دودی ندارد.

چه دلایلی باعث می شود که پکیج برقی انرژی کمتری را مصرف کند؟

اگر به دنبال این هستید که ثابت کنید که پکیج برقی با راندمان بالا کار می کند ولی  از انرژی کمتری استفاده می کند. که در واقع می توان گفت که بستگی به قطعات نیز دارد چون قطعات باعث می شوند که آب گرم را تامین نماید و به دست ما  برساند.باید دقت داشته باشید که المنتی که استفاده شده در داخل پکیج برقی از چه نوع برند و با چه اندازه وات نیز کار می کند وبهتر است که از نوع برند ژاپن یا ایتالیایی باشند و تنها با این قطعه نیز خلاصه نمی شود به ترموستاتی که نصب شده نیز باید دقت کرد، چون این ترموستات دمای پکیج را تنظیم می نماید و باعث می شود که دما ثابت مانده و انرژی الکتریکی نیز هدر نشود و در دور مخزن از  از عایق بندی EPDMبه کار گرفته شده که از هدر رفتن گرمای آب جلو گیری می کند که انرژی کم تری هم مصرف می شود.

می توان پکیج برقی را جایگزین موتورخانه کرد؟

چند دهه قبل که در بیشتر اداره ها، آپارتمان ها، خانه و… از موتور خانه استفاده می کردند که این موتور خانه ها  مکان بسیار زیادی را اشغال می کردند و باید محیطی بسیار بزرگی را نیز به موتور خانه باید اختصاص داد. در مواقعی که در موتور خانه به مشکلی بر می خوردی و نیاز به تعمیر داشت باید فردی متخصص نیز آن را تغمیر می کرد و هزینه تعمیر  و نگه داری آن بسیار بالا بود ولی با طراحی پکیج برقی نیز دیگر نیازی به موتوذ خانه نیست می توان با استفاده از پکیج برقی همان گرمایی که از موتور خانه نیز تامین می کرد پکیج هم نیز تامین نماید. تفاوتی که در پکیج برقی و موتور خانه می باشد در اندازه و قطعات به کار رفته است، ابعاد پکیج برقی ها بسیار کوچک و جمع و جور تر از موتور خانه ها می باشد و پکیج های برقی نیز با بروز ترین فناوری و قطعات مرغوب نیز ساخته اند و ۳۰ دصد نیز بهتر از موتور خانه ها گرما را تامین می نمایند و انرژی کمتر و هزینه خریداری کمتری نسبت به موتور خانه نیز  دارند.

نتیجه گیری

پس از بیان نمودن مشخصات فنی پکیج برقی نتیجه میگیریم که برای خرید باید نکاتی که ذکر شده دقت فرمایید که دچار مشکل نشوید و می توان به آن اشاره کرد که در موقع خرید به همه قطعات و ویژگی های قطعات توجه کرد چون اگر قطعه ای به شکل صحیحی کار نکند امکان دارد که اختلالی در پکیج ایجاد نماید.

نحوه کار کرد پکیج برقی چگونه است؟

پکیج های برقی به طور هم زمان وظیفه تامین گرمایش محیط و گرمایش آب را برعهده دارند که بر اساس دمای تنظیم شده در دستگاه است.

انواع پکیج ها بر اساس محفظه احتراق کدام اند؟

بر اساس این تقسیم بندی پکیج های برقی به سه دسته پکیج محفظه باز، پکیج محفظه احتراق بسته و پکیج دیواری چگالشی تقسیم بندی میشوند.

مشخصات فنی پکیج برقی یعنی چه؟

پکیج های برقی به طور کلی ازاجرای متفاوتی تشکیل شده اند که هر یک از این اجزا مشخصات منحصر به فردی دارد که به اسم مشخصات فنی پکیج شناخته میشود.

Visits: 123

نظر خود را بنویسید

واحد فروش