دلایل افزایش یا کاهش فشار در پکیج

دلایل افزایش یا کاهش فشار در پکیج

دلایل افزایش یا کاهش فشار در پکیج

در این مقاله قصد داریم تا شما را با دلایل افزایش یا کاهش فشار در پکیج آشنا کنیم، با ما همراه باشید

گیج فشار چیست و چه وظیفه ای دارد؟

پکیج ها همانطور که از نامشان پیداست مجموعه ای از ابزار و لوازم هستند که به صورت سیستم وار کارکرده و آب را به منظور تامین گرمایش محیط و همین طور تامین آب گرم بهداشتی مورد مصرف، گرم می کنند. یکی از قطعات مورد استفاده در پکیج برقی گیج فشار است. وظیفه گیج فشار یا همان فشار سنج به کار رفته در پکیج اندازه گیری مقدار آب موجود در مدار گرمایشی پکیج است.
اگر فشار نشان داده شده در گیج فشار بسیار بالا و یا پایین یا نزدیک به صفر باشد می تواند برای سلامتی دستگاه مشکل ساز شده و یا باعث اخلال در کارکرد شود. لازم به ذکر است که افزایش فشار و یا کاهش فشار در کمتر از سه هفته به هیچ وجه امری طبیعی نیست و ناشی از وجود یک ایراد است.

البته در پکیج هایی که طول عمر بیشتر از سه سال دارند کاهش فشار در کمتر از سه هفته امری طبیعی است.برای تنظیم فشار می توان از شیر پر کن که معمولا در زیر محفظه پکیج قرار دارند استفاده کرد.

بدین نحو که با باز کردن شیر پر کن، گیج فشار شروع به بالا رفتن می کند.بهترین فشار برای بیشتر پکیج ها یک ونیم بار است. زمانی که عقربه در برابر این مقدار ایستاد شیر پر کن را ببندید.کاهش فشار تقریبا در هر سه هفته یکبار امری طبیعی است که باید پس از این مدت توسط کاربر تنظیم شود.
کاهش فشار در کمتر از این زمان ها نشان گر وجود ایراد در سیستم است که در پایین به بررسی آن ها می پردازیم.

دلایل افزایش فشار در پکیج برقی دیواری:

خرابی یا تنظیم نبودن فشار آب؛ گاها به طور سهوی هنگام تنظیم فشار پکیج، فشار بیش از حد افزایش پیدا می کند. مسدود شدن شیلنگ منبع انبساط؛ در این حالت افزایش حجم ناشی از انبساط آب که به دلیل گرم شدن آن است توسط منبع انبساط جبران نمی شود.
متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش؛ زمانی که منبع انبساط متناسب با مدار گرمایش انتخاب نشود باعث می شود که منبع انبساط دارای کارایی کافی برای جبران افزایش یا کاهش فشار نباشد.خالی شدن باد منبع انبساط. در این حالت میتوان از یک تلمبه بادی ساده برای باد زدن به منبع انبساط استفاده کرد.

در صورتی که سوزن والف منبع را فشار داده و آب خارج شود به طور حتم منبع انبساط باید تعویض گردد. خارج شدن آب از والف نشان خراب شدن پرده دیافراگمی منبع انبساط است.در فصل زمستان و طی استفاده از مدار گرمایشی می توان با استفاده از یک آچار هواگیری شیر هواگیری رادیاتور ها را باز کرد تا فشار کاهش پیدا کند.

در فصل تابستان و در صورت استفاده فقط از مدار مصرفی فقط کافیست لوله تامین آب سرد که درست در زیر شیر پر کن قرار دارد را از فلکه اصلی بسته و سپس شیر آب گرم را باز کنید. با این کار فشار پکیج کاهش پیدا خواهد کرد.

دلایل افت فشار در پکیج برقی:

وجود نشتی آب در پکیج دیواری برقی و یا رادیاتور حتی اگر بسیار کوچک باشد میتواند به سرعت باعث افت فشار گردد.این مورد بسیار نادر است ولی امکان دارد.
در صورتی که فشار لوله آب شهری کمتر از فشار پکیج باشد و شیر پرکن باز باشد باعث خواهد شد آب داخل پکیج به لوله ها منتقل گردد و فشار پکیج کاهش پیدا کند.

سوراخ شدن مبدل حرارتی نیز یکی از دلایلی است که می تواند منجر به افت فشار در پکیج شود. این اتفاق به ندرت رخ می دهد ولی نمی توان گفت که امکان ندارد.وجود نشتی در لوله های گرمایش از کف وی ا لوله های انتقال آب نیز یکی از دلایلی است که می تواند باعث افت فشار شود.

افت فشار می تواند به دلیل عدم کارکرد صحیح و وجود اخلال در منبع انبساط یا پمپ آب نیز باشد.همانطور که گفته شد کاهش فشار به مرور زمان و به طور تقریبی در هر یک ماه یکبار امری بدیهی است اما اگر فشار پکیج در مدت زمانی بسیار کمتر از این کاهش پیدا کند حتما باید عیب یابی و تعمیر و تنظیم مجدد انجام یابد.

در صورتی که دلایل افزایش یا کاهش فشار در پکیج این مقاله برای شما کامل نبود می توانید با یک فرد متخصص در ارتباط باشید.

Visits: 73

نظر خود را بنویسید

واحد فروش