تفاوت پکیج دیواری برقی و زمینی

تفاوت پکیج برقی، دیواری و زمینی

تفاوت پکیج دیواری برقی و زمینی

در این مقاله تفاوت پکیج دیواری برقی و زمینی به صورت کامل شرح داده شده است شما با مطالعه ی این مقاله می توانید در انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود دقت کافی را داشته باشید.

پکیج برقی آلپ چیست؟

قبل از توضیح پکیج به این موضوع گرما می پردازیم که بسیار مهم است که همیشه در زندگی انسان مورد توجه قرار می گیرد، روش ها و تجهیزاتی متفاوتی برای گرم نمودن محیط  استفاده می شود.امروزه که با پیشرفت و بروز شدن تجهیزات گرمایشی که باعث راحتی و آسانی زندگی انسان شده.پکیج ها از سیستم های حرارتی به روزی هستند که جایگزین سیستم های گرمایشی قدیمی مانند موتورخانه ها شده اند.

پکیج را می توان به این گونه توصیف کرد که بسته ای حرارتی می باشد که قابلیت تامین نیاز های گرمایشی  را دارد و به عنوان یک سیستم حرارتی مرکزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر از این سیستم ها در آپارتمان ها، مجتمع های تجاری و دیگر محیط ها کاربرد دارند و در ابعاد و ظرفیت و شکل های متفاوتی و مختلفی تولید و عرضه می شوند.

سوخت مصرفی پکیج های آلپ متفاوت است که به صورت گازی، برقی، گازوئیل ، دوگانه و سه گانه سوز هستند.با وجود این نوع محصولات می توانید پکیج مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تفاوت پکیج برقی، دیواری و زمینی

پکیج دیواری برقی چیست؟

پکیج دیواری برقی از نوع سیستم های حرارتی می باشد که با منبع تغذیه از جریان برق گرما را تامین می نماید، معمولاً به حالت دیواری یا زمینی می باشند.

در مواقعی که از این پکیج ها استفاده کردید دیگر نیازی آبگرم کن و موتور خانه نیست چون این پکیج های آلپ صنعت به صورت تامین کننده گرمای مرکزیی استفاده می شود، که آب گرم مصرفی و رادیاتور ها را تامین می نماید و بدون هیچ گونه ایجاد آلایده های زیست محیطی بدون هیچ محدودیتی در هر مکانی که بتوانیم امکانش هست که استفاده کنیم.ویژگی های دیگر هم که دارد ان می باشد که بدون نیاز به دودکش حرارت تولید می کند چون فقط المنتی داخل دستگاه می باشد که گرم می کند.

  • پکیج برقی دیواری

پکیج برقی دیواری یکی از سیستم هایی می باشد که به صورت دیواری نصب شده و فضای بسیار کمی را اشغال می نماید، این سیستم ها علاوه بر تامین آب گرم مصرفی محیط را نیز گرم  می کنند.استفاده از انرژی الکتریکی مانع از ایجاد آلاینده های زیست محیطی می شود، چون آب توسط المنت ها گرم می شود و دیگر نیازی به دودکش نیست.

  • پکیج برقی زمینی 

پکیج زمینی برای محیط ها وسیع و که متراژ بالایی دارند مناسب است چون در ظرفیت های بالا تولید شده اند و نسبت به پکیج های دیواری ابعاد بزرگتری نیز دارند.تامین حرارت در این دستگاه ها با استفاده از المنت صورت می گیرد که بدون هیچ گونه آلاینده دودی کار می کند و بسیار نیز کم مصرف هستند.

  • پکیج دوگانه سوز

پکیج های دو گانه سور آلپ هم مانند دیگر سیستم های حرارتی آبگرم مصرفی و حرارت محیط را تامین می کند.این پکیج ها از دو نوع سوخت برای تولید حرارت استفاده می کنند که شما خریداران عزیز می توانید که به صورت سفارشی که از چه نوع سوخت استفاده کند سفارش دهید.بدنه این دستگاه ها از ورقه های فولادی نیز هستند که بسیار مقاوم می باشند و با استفاده از دودکش گاز های سمی تولید شده را دفع می کنند.

  • پکیج سه گانه سوز 

پکیج های سه گانه سوز زمینی جزو آن سیستم های پرقدرت هستند، که آن ها برای تامین آبگرم مورد نیاز سیستم های پخش کننده حرارت و مصارف بهداشتی استفاده می شود.این پکیج هارا به عنوان سیستم های نظیر فن کوئل، شوفاژ، رادیاتور، گرمایش از کف و… نصب کردکه آبگرم توسط پمپ های داخل پکیج به داخل لوله ها منقل شده و حرارت مورد نیاز را پخش می کند.

پکیج های زمینی همان قطعاتی هستند که در موتورخانه به کار رفته اند ولی فقط با این تفاوت که کوچک و پیشرفته شده اند و توانایی بالای دارند. پکیج های سه گانه زمینی از سه نوع سوخت پشتیبانی می کنند(برق،گاز، گازوئیل)


نقاط قوت پکیج های سه گانه سوز

  • طراحی استاندارد کیفیت محصول ۲۰۰۸-۹۰۰۱ ISO 
  • دارای ظرفیت های مختلف  ومتنوع 
  • مجهز به فیوز محافظ جان  در برابر برق گرفتی جلوگیری می کند
  • بدنه ای مقاوم  و ساخته شده از ورقه های کامپوزیت
  • دارای المنت های قوی و بادوام ساخت کشور ایتالیا
  • این دستگاه مجهز به شیر اطمینان و منبع انبساط
  • مجهز به نمایشگر دیجیتالی برای نمایش دمای آب گرم 
  • دارای ترموستات برای تنظیم دمای آب گرم 
  • قابلیت استفاده در محیط هایی نظیر محیط های مسکونی، صنعتی و اداری
  • به همراه یک سال گارانتی بدون قید و شرط و پنج سال خدمات پس از فروش به همراه بیمه آتش سوزی

تفاوت پکیج دیواری برقی و زمینی

پکیج های زمینی و دیواری امروزه به عنوان سیستم  های حرارتی تامین آب گرم مصرفی و برای گرم نمودن محیط ساختمان استفاده می شود. اما در واقع این دو دستگاه زمینی و دیواری تفاوتی هایی باهم دارند که به آن موارد اشاره خواهیم کرد.

پکیج ها با مقایسه دیگر سیستم های حرارتی صدای کمتری در حین کارد کرد ایجاد می نمایند. در این سیستم ها آب به صورت یکنواخت گرم می ماندو با سرد شدن آب مواجه نخواهید شد.این پکیج ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و در آپارتمان ها، اداره، فروشگاه و… مورد استفاده قرار می گیرند.

بدنه این دستگاه ها از ورقه فولادی هستند که در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم است.درواقع این گفته ها ویژگی های مشترک پکیج های زمینی و دیواری می باشند و درکل این دستگاه ها تفاوت های جزئی با هم دارند.

  • نخستین تفاوت پکیج برقی، دیواری و زمینی این می باشد که در مکان هایی که نیاز به مصرف آب گرم بیشتری است و متراژ آن ها بالا است، بهتر است که از پکیج های زمینی استفاده کنند چون، مقرون به صرفه  بوده و گرمای بیشتری نسبت به دیواری ها تولید می کند.
  • پکیج های زمین دارای مخزنی هستند که آبگرم در داخل آن ذخیره می شود که در هنگام قطع آب و نوسانات برق  یا بعضی مواقع فشار آب کم شده از طریق مخزنی که دارد آب گرم را تامین می کند و اصلا نگران  تمام شدن آب گرم نباشید.
  • پکیج های زمینی آلپ برای ساختمان های چند مرتبه و آپارتمان ها بهترین سیستم حرارتی می باشد که می توان استفاده کرد.
  • پکیج های دیواری این از لحاظ شکل  و اندازه نیز با پکیج های زمینی اختلاف دارند چون همان گونه که از نامش پیداست باید دیواری را بر روی دیوار نیز نصبل کنید و مخزن نیز ندارد ولی زمینی را بر روی کف زمین نیز می توان قرار داد.در واقع پکیج های زمین ابعادی بزرگتر نسبت به پکیج های دیواری دارند و وزن پکیج زمینی هم سنگین تر از دیواری می باشد.
  • پکیج های زمینی و دیواری در ظرفیت های مختلفی تولید شده اند، نوع زمینی از لحاظ قدرت  حرارتی بر نوع دیواری بیشتر است و می توان بواسطه آن گرمای مورد نیاز ساختمان های طبقاتی و با متراژ بالا را تامین کرد.در حالیست که نوع دیواری بیشتر در محیط های کوچک کاربرد دارد.
  • پکیج های زمینی دارای ابعاد بزرگتری بوده و در زیر زمین و انباری ها قابل نصب است ولی پکیج های دیواری را می توان بر روی دیوار آشپزخانه نصب نمود.

بررسی پکیج های آلپ از لحاظ سطح ایمنی 

اکثر مشتریان در مواقع خرید نگران آن هستند که پکیج ها از امنیت کافی بر خوردار هستند یا خیر و این سوال در ذهنشان می پیچد. ولی باید گفت که شرکت زرین صنعت آلپ بالغ بر ۱۵ سال سابقه در حوزه تولید پکیج های برقی دیواری، زمینی، پکیج استخری و پکیج مرغداری نیز فعالیت دارد و بر این اساس که در این پکیج ها از سطوح امنیتی شامل فیوز محافظ جان، فیوز مینیاتور و کنتاکتور می باشد.

  • فیوز محافظ جان

فیوز محافظ جان اصلی ترین کلید حفاظتی در پکیج های برقی می باشد.در زمان قطع شدن ناگهانی برق، ورودی مدار  را قطع کرده و  و از جان کاربر و دستگاه  محافظت کرده و اختلافات بین جریان رفت و برگشت برق را مقایسه می کند. اگر اینکه اخلافی به وجود آمده باشد، مدار را قطع می کند.در واقع در صورت تشخیص نشتی جریان، اقدام به قطع مدار کرده که از  حساراتی مالی و جانی جلوگیری کند.

  • فیوز مینیاتوری

در پکیج های برق آلپ دومین مرحله ایمن سازی دستگاه شامل فیوز مینیاتوری می باشد که این فیوز این نقش را در پکیج های برقی دارد که اتصالات کوتاه و اضافه باری که به وجود می آیند محافظت کند.در مواقعی که جریان بیش از حد معمول از دستگاه عبور می نماید فیوز مینیاتوری نیز شروع به کار می کند و جریان مدار را قطع می کند در این حین آسیبی به مدار الکتریکی وارد نشود.

  • کنتاکتور

کنتاکتور در پکیج های برقی این وظیفه را بر عهده دارد که در مواقعی که با کوچک ترین اتصالی در مدار به وجود آمد وردی برق را قطع کرده و تا مواقعی که نقص و عیب دستگاه حل نشود وصل نمی کند و در این مواقع پکیج شما در امان است.

تفاوت پکیج برقی دیواری و برقی زمینی


پکیج های برقی چگونه محیط را گرم می نمایند؟

پکیج های برقی آلپ با استفاده از المنت هایی که در آن ها تعبیه شده است آب را گرم می کند.بعد از روشن کردن پکیج المنت شروع  به کار می کند و المنت ها نیز داغ شده و توسط مبدل های حرارتی آبی که در میانشون در جریان است، با این عمل پکیج ها آب گرم مصرفی  و محیط را نیز تامین می نماید.

در پکیج های برقی آلپ صنعت از دونوع مبدل های حرارتی استفاده شده است که یکی از آن مبدل ها برای گرم نمودن محیط استفاده شده و دیگری که به شکل حلزونی می باشد برای گرم نمودن آب مصرفی به کار می رود.در مواقعی شیر آب گرم را باز می کنیم پکیج نیز شروع به کار می کند، در این موقع آب در لوله های مسی پکیج گردش کرده و گرم شده و از طریق لوله آب گرم به دست  ما می رسد این کار باعث شده که در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

پکیج های برقی برای چه متراژ هایی مناسب می باشد؟

هر یک از پکیج برقی ها در ظرفیت بندی متفاوتی تولید شده اند که ظرفیت گرمایی که دارند می توانند متراژ های مختلفی را نیز گرم نمایند.

برای مثال می توان به پکیج برقی ۴۵۰۰۰ نیز اشاره نمود که این پکیج به وسعت ۱۵۰ الی ۲۰۰ متر مربع را گرم  می کند.پکیجی در ظرفیت ۱۴۰۰۰۰ آلپ برای کارگاه های بزرگ و تالار ها نیز طراحی شده که به متراژ۵۰۰ متر را می تواند ساپورت کند و می توان مانند شرایط آب و هوایی را بسنجیم که در چه منطقه ای هستیم و می خواهیم در چه مکانی استفاده کنیم در آن مواقع می توان از کارشناسان آلپ مشاوره گرفت.

نقش ترموستات در پکیج های برقی آلپ؟ 

از ترموستات در پکیج ها به عنوان ثابت نگه داشتن دما  به کار می رود.در پکیج های آلپ برای حفظ دما آب گرم مصرفی و سیستم حرارتی استفاده شده است.قطعه ترموستات باعث کاهش سوخت پکیج می شود، این ترموستات به صورت اتوماتیک وارعمل می کند.

مبدل های حرارتی چیست؟

در ساختار پکیج ها  از سه مبدل حرارتی استفاده شده است، مبدل اولیه که شکل و نوع آن لوله ای می باشد و آب گرم سیستم های توزیع کننده حرارت مانند شوفاژ ها یا گرما از کف را تامین می نماید. مبدل ثانویه که مبدلی از جنس مس است و از این مبدل حرارتی برای بخش  تامین آب گرم حمام و … استفاده می شود.آخرین مبدل که نوع صحفه ای است وظفیه آن این است که آب مصرفی را بر عهده داشته و این نیز مبدل خروجی به اندازه یک اینج می باشد.

آیا داشتن بیمه آتش سوزی در پکیج ها مهم است؟

آلپ صنعت اولین تولید کننده پکیج برقی در ایران که بالغ بر ۱۵ سال سابقه و اولین پکیج هایی که دارای بیمه آتش سوزی هستند در آلپ صنعت تولید می شوند این شرکت تولیدی با داشتن قرار دادی به مدت ۲ سال که بر روی هر پکیج با سریال پکیج در سامانه  بیمه آتش سوزی ثبت می شوند که در مواقعی که آتش سوزی رخ داد شرکت بیمه این ضرر زیان را نیز پرداخت می کند.

نحوه صحیح نصب پکیج

یکی از مراحل که در نصب پکیج برقی به مشکل بر می خوریم آن است که مشخص نمودن محل نصب پکیج می باشد که متناسب با موقیعت ساختمان به درستی اعمال شود.

در اولین مرحله برای نصب پکیج های دیواری باید شابلون یا پایه نگهدارنده پکیج را نصب کنیم  که توسط پیچ هایی که در داخل دستگاه بود و استاندارد لازم را دارا می باشند بر روی دیوار محکم بسته می شوند و باید هنگام نصب در نظر گرفتن اهمیت فضای لازم برای پایه ها را داشته باشید.

و در مرحله دوم  نیز ارتفاع آن را به گونه ای تنظیم کنید که ۱۲۰ cm از کف زمین و ۱۰ cm  از دیوار  فاصله داشته باشد.بعد از رعایت این نکات حالا نوبت به اتصال لوله های آب  می باشد. که با توجه به لوله گرم و سرد بودن را به درستی وصل کنید، بعداً باید دوشاخه پکیج را به برق متصل کرده و از شیر های ورودی آب را باز کنید که آب در داخل پکیج جریان پیدا کند و بعد از باز نمودن شیر های آب پکیج را نیز هواگیری کنید وبعد از اتمام می توانید از پکیج استفاده کنید.


چرا باید از پکیج های برقی آلپ استفاده کرد؟

اگر شما به سیستمی نیاز دارید که بتوانید هم گرمای محیط و آب گرم مصرفی را تامین کند، باید برایتان بگویم که کاملا راه را درست آمده اید چون همان سیستم گرمایشی که مورد نیاز شما است در فروشگاه اینترنتی آلپ موجود می باشد.

این پکیج ها برای مکان هایی مناسب می باشد که به سوخت های فسیلی(گاز، گازوئیل) دسترسی ندارند این امکان را دارند که از پکیج های برقی آلپ استفاده کنند.این سیستم های گرمایشی بسیار کم مصرف هستند.شما با خرید این پکیج های برقی دیگر نیازی به لوله کشی گاز ندارید و بدون قطعی نیز استفاده می کند و در حین کارکرد دستگاه دیگر صدایی نیز به گوش نمیرسد چون پکیج ها در هنگام کارکرد از خود صدایی را تولید نمی کنند.

در پکیج های گازی باید برای خارج شدن آلاینده دودی که توسط سوختن گاز به وجود می آید به دودکش نیاز است و به محیط زیست نیز آسیب می رساند ولی در پکیج های برقی همچنین نمی باشد بدون استفاده از لوله بخاری نیز کار می کند و هیچ گونه آلایند دودی ندارد.

چگونه پکیج آلپ را خریداری کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید پکیج را از فروشگاه اینترنتی آلپ صنعت تهیه فرمایید ولی اطلاعات کافی در دسترس ندارید می توانید با تیم پشتیبان آلپ که در روز های شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ در خدمت  شما  مشتریان عزیز می باشند، تمامی اطلاعاتی و موارد از جمله نحوه کارکرد محصول مورد نظر  ، بیمه و ضمانت ، ابعاد و رنگ محصول ، قیمت نهایی محصول و بخش هایی که محصول از آن تشکیل شده بپرسید و از شرایط خرید مطلع شوید. 

تیم فروش و پشتیبان آلپ همواره در تلاش هستند که با توجه به نیازهای شما محصولاتی را در فروشگاه خود قرار دهند که نیاز های شما را به بالا ترین کیفیت  برطرف سازند.

کلیه محصولاتی که آلپ صنعت تولید می کند، یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش نیز دارند که در صورت خرابی احتمالی بودن محصول قابل تعویض و تعمیر می باشند که با تماس با  کارشناسان  آلپ و اطلاع رسانی  مشکل محصول در اسرع وقت به رفع خرابی مورد نظر  مراجعه می کنند.

Visits: 0

نظر خود را بنویسید

واحد فروش