گرم نگه داشتن خانه در طول زمستان

گرم نگه داشتن خانه

گرم نگه داشتن خانه در طول زمستان

گرم نگه داشتن خانه در طول زمستان

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با وجود استفاده از یک سیـستم گرمایـشی قـوی و با راندمان بالا، برای گرم کردن منزلتان در روزهای سرد زمـستان با مشکل رو به رو شوید. و هرچقدر دمای سیستم را بالا می برید باز هم بعضـی قسـمت های خانه سـرد می ماند. با استفاده از این ۶ ترفند می توانید مصرف انرژی را کمتر کنید، خانه ای گرمتر داشته باشید و در هزینه صرفه جویی کنید.

سرویس و تنظیم سیستم گرمایشی با زمانبندی

سرویس زمانبندی شده باعث می شود اگر سیستم مشکلی در هر قسمتی داشته باشد توسط متخصصان تشخیص داده شده و برطرف شود. بعضی از این اشکال ها در سیستم با خاموشی سیستم همراه نبوده، و فقط راندمان سیستم را کاهش می دهند. و این باعث می شود که اکثرا از وجود این خطا ها در سیستم اطلاعی نداشته باشند و به مرور هزینه های انرژی زیاد شده و همچنین باعث سرد تر شدن خانه می شود. پس با زمانبندی سرویس سیستم گرمایشی، هم جلوی مصرف اضافه انرژی را بگیرید، هم خانه ای گرمتر داشته باشید همچنین جلوی از کار افتادن ناگهانی سیستم را بگیرید.

از انرژی خورشید و پرده های منزلتان استفاده کنید

حتی زمانی که دمای محیط پایین است، نور خورشید می تابد و می توانید از آن بهره ببرید. بهترین موضوع در مورد نور خورشید رایگان بودن آن است که به راحتی می توانید آن را مهار کنید. پس زمانی که نور خورشید وجود دارد پرده ها را باز کنید تا به طور طبیعی منزلتان را گرم کند و بعد از رفتن تابش خورشید پرده ها را ببندید تا یک لایه به ایزوله کردن دمای اتاق و بیرون اضافه کنید.

استفاده از ترموستات هوشمند

اگر همچنان از یک سیستم گرمایشـی با تنظیـم دمـای دستـی استفاده می کنید، هم راحتیتان هم جیبتان از این موضوع رنج می برند. زیرا سیستم هایی که دارای تنظیم دمای غیر اتوماتیک هستند دما را به طور دقیق تنظیم نمی کنند و با تغییرات دما سازگار نیستند. و به همین دلیل شما نیاز به یک ترموستات اتوماتیک دارید. ترموستات های هوشمند رفتار شما را در طول زمان یاد می گیرند و دما را در زمان هایی که حتی شما در منزلتان نیستید تنظیم می کنند. همچنین اکثر ترموستات های هوشمند قابل اتصال به اینترنت نیز هستند و شما می توانید دما را از هر کجا که هستید تغییر دهید. این نکته خیلی مهم است که بتوانید در زمان هایی که در خانه نیستید دمای منزل را کاهش بدهید و زمانی که می خواهید بر گردید قبل رسیدن به منزل دما را افزایش دهید.

استفاده از تشک برقی

وقتی هوای بیرون خیلی سرد است، یک تشک برقی می تواند گزینه ای مناسب باشد. پس می توانید به جای اینکه دمای کل اتاق را به دمای مناسب برای خوابیدن برسانید از تشک برقی استفاده کنید تا یک خواب خوب و راحت داشته باشید. همچنین می توانید ۱ ساعت قبل این که بخوابید تشک برقی را روشن کرده و در دمای کم قرار دهید تا وقتی زمان خوابیدنتان رسید یک تشک گرم و راحت داشته باشید.

بستن روزنه ها و سوراخ های موجود با چسب درزگیر

اگر در گوشه اطراف منزلتان احساس سردی کردید یا دمای کلی خانه تان پایین بود، یک چسب درزگیر با گان مخصوص را تهیه کرده و دست به کار شوید. هر کجا روزنه و سوراخی که هوا جریان داشته باشد را احساس کردید که گرما از آن جا خارج می شود را، پر کنید. ترک های اطراف در ها، پنجره ها و دیوارهای خارجی منزل نقاطی هستند که احتمال وجود درز ها بیشتر وجود دارد.

پوشاندن کف منزل و اتاق ها

کف خانه ها اگر عایق نباشند عامل بزرگی برای هدر رفتن انرژی می باشند. این روش به نسبت نوع کف منزل شما متفاوت می باشند. اگر منزل شما دارای کف سنگی، مانند سرامیک باشد بهتر است روی آن را پارکت کنید یا با فرش های بیشتری بپوشانید. شاید پوشاندن کف، با فرش ها زیاد جالب به نظر نیاید ولی تاثیر قابل توجهی روی گرمایش منزل شما خواهد گذاشت. در کفپوش های چوبی که اگر احیانا فاصله ای بین قطعات وجود داشته باشد بهتر است با درزگیر پوشیده شود.


 

ابن ترفند ها  برای گرم نگه داشتن خانه فقط بخشی از کارهایی است که باید برای گرم نگه داشتن منازل استفاده شود. انتخاب پکیج مناسب متراژ منزل شما با راندمان بالا و مناسب با نیاز هایتان، کاری است که میتوانید با مشورت مشاوران آلپ انجام دهید تا از زمستان، لذت کامل را ببرید.

Visits: 44

نظر خود را بنویسید

واحد فروش