نحوه گرم کردن سالن های ورزشی + معرفی تجهیزات گرمایشی

نحوه گرم کردن سالن های ورزشی

نحوه گرم کردن سالن های ورزشی + معرفی تجهیزات گرمایشی

سالن های ورزشی مکانی برای فعالیت نیز می باشد که بیشتر جوانان برای تفریح و ورزش به سالن های ورزشی مراجعه می کنند. از سال های ورزشی در چهارفصل هم مورد استفاده قرار میگیرند، بر همین دلیل است که نیاز به سیستم های گرمایشی هستند. اکنون نیز سوال اینجاست که نحوه گرم مردن سالن های ورزشی به چه صورت است؟ بهترین سیستم های گرمایشی مورد استفاده کدامند؟ این سوالاتی می باشند که بیشتر مشتربان در مواقع خرید سیستم گرمایشی می پرسند.

نکته مهم و اساسی در سالن های ورزشی  که ارتفای سقفی بلندی و ریادی دارند و متراز آن ها حداقل از ۳۵۰ متر مربع تا ۷۰۰ متر مربع می باشند. سالن های ورزشی نیز وسیع و بزرگ می باشند که نیازمند به گرمایش موقت در زمان های مشخص شده ای دارند. منظور ما این می باشد که شما سیستمی که در سالن ها مورد استفاده قرار میگیرد نیاز به به صورت مداوم کار کند. در زمان هایی که در سالن های ورزشی افراد در آن مجموعه حضور دارند و فعالیت می کنند، گرمای مطبوع را  ایجاد می کند. سیستم هایی که در سالن های ورزشی تعبیه می شوند از سرع بالایی در گرم نمودن محیط دارند.

انواع مختلف سیستم های مورد استفاده برای گرمایشی سالن های ورزشی

امروزه که با پیشرفت هایی که در دستگاه های صنعتی مشاهده می شود، مدرن و با سرعت بالایی حرارت مورد نیاز را تامین می نمایند. از سیستم های که کاربران فراوانی در سالن های ورزشی  می توان مورد استفاده قرار دارد عبارتند از:

جت هیتر برقی

جت هیتر برقی از سیستم های گرمایشی می باشند که کاربرد بسیار بالایی دارند و در بخش های صنعتی از این جت هیتر ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جت هیتر ها با استفاده از فن هایی که در داخل آن تعبیه شده گرما را منتقل می کند. این سیستم گرمایشی از ظرفیت های مختلفی تولید شده که متناسب با هر محیطی را می توان تهیه کرد.هوای گرم تولید شده  در این دستگاه ها به وسیله المنت تامیبن می شوند که با داغ شدن سیسم های نیمه هادی که المنت را تشکیل می دهند و بعد از گرم شدن آن ها توسط فن هایی که موجود در جت هیتر برقی میباشد به بیرون منتقل می کند. در این سیستم ها نیز پایه هایی وجود دارند که می توان تنظیم کرد به صورت زمینی باید یا هوایی و ویژگی هایی که دارد داشتن کلید هایی می باشد که می توان به صورت ولتاژ های متفاوتی بر فرض مثال ۶، ۱۴، ۱۸، ۲۲ کیلو وات تنظیم می شوند.

دستگاه جت هیتر برقی

کوره هوای گرم

از کوره های هوا برای تامین گرمایش محیط داخلی سالن مورد استفاده قرار میگیرند و با توجه به متراژ سالن  از تعداد مشخصی از دستگاه ها استفاده می شود. این دستگاه ها به شکل همرفتی بوده و جریان هوای گرم باعث بالا رفتن دمای سالن می شود.کوره هوای گرم  مجهز به دودکش است که با سوختن سوخت فسیلی که آلودگی ایجاد می شود از طریق آن به بیرون منتقل می کند. کوره های گرم در ظرفیت و شکل های مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که با شرایط محیطی و متراژ استفاده کنندگان انتخاب شوند و این دستگاه ها به صورت گازی و گازوئیلی می باشند.

هیتر کابینتی

هیتر های کابینتی  از فوق سیستم های پیشرفته ای می باشند که در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند، که با پیشرفت تکنولوژی  قدرت گرمایشی بالایی دارند چون قطعات آن ها دارای  کیفیت بالایی می باشند که  هیتر  های کابینتی مجهز به مشعل و محفظه احتراق، فن دمنده و … می باشند. از این هیتر های کابینتی در سالن های مرغداری و گلخانه ها با متراژ های بالا قابل استفاده می باشند ولی بیشتر کاربران از این هیتر های کابینتی در سالن های ورزشی نیز استفاده می کنند که توان قدرت بالایی دارند و مهم ترین دلیل  استفاده از این هیتر های کابیتی آن است که بدون نیاز به  سیستم حرارتی مرکزی می باشند که به  صورت ساده بیان کنیم به این شکل می باشد که به صورت کاملا مستقل گرمایش محیط را تامین می کنند.

هیتر گازی

هیتر های گازی به به صورت تابشی عمل می کنند که مانند خورشید و هیتر های گازی تابشی از نوع سیستم های گرمایشی کم هزینه و برای گرم نمودن فضاهای با ار تفاع بالای ۱۰ متر مناسب می باشد. این هیتر های گازی در دومل ساخته می شوند که هر یک ویزگی های خاص خود را دارد و قابل ذکر است که از نوع عملکرد مشابه هم هستند که سوخت مصرفی این هیتر ها از گاز طبیعی بوده و با اتصال به لوله گاز  کار می کنند.هیتر های گازی از نوع تجهیزاتی هستند که مدرن و شیک و کم هزینه می باشند و این عمر باعث شده که محبوبیت بلایی در بین سیستم های گرمایشی داشته باشد. ابن هبتر گازی هم به صورت قفی وصل می شوند که حرارت به سمت پایین هدایت می شود و گرمای تولید شده هدر نمی شود.

هیتر گازی فن دار

هیتر تابشی

از پر مصرف ترین و پر طرفدار ترین سیستم های گرمایشی برای سالن های ورزشی هیتر های تابشی می باشند،  که برای استفاده در ساعات مشخص و محدودی نیازمند گرم کردن می باشند از دستگاه های هیتر های تابشی مورد استفاده قرار میگیرند که توسط امواج الکترومغناطیسی  که از نوع بهترین و مقرون به صرفه ترین تجهیزات  می باشند که در سالن ها استفاده می شوند. سرعت عمل هبتر های تابشی بسیار بالا است  و قدرت سریع که با روشن نمودن آن گرم می کند. این دستگاه ها در سقف و دیوار قابل نصب می باشند و بسیار فضلی کمی را اشغال می کنند.

با توجه به داشتن سالن های ورزشی ساختمان هایی که ساخته شده با ویژگی هایی منحصر به فردی طراحی شده اند، در این سالن ها نیاز مند انرژی گرمایی بالایی برای تامین گرمایش محیط و آب گرم مصرفی که در  دوش گرفتن و مصارف بهداشتی  به کار می آید. با انتخاب درست و متناسب با سالن  و آب وه وای ان منطقه می تواند تمامی نیاز های یک سالن ورزشی در گرمایش را تامین می نماید و دوسته سیستم های گرمایشی وجود دارند که اولی برای گرم کردن محیط سالن کاربرد دارند و دومی نیز برای گرم نمودن آب مصرفی نیز می باشد.

مزایای استفاده از جت هیتر ها در سالن های ورزشی

یکی از نکاتی که بسیاری اهمیت دارند روش نصب دستگاه است که به کانال کشی و اتصال خاصی نیازی نیست.فقط جت هیتر را با وصل نمودن به پریز برق و قراردان آن در مکان مناسبی که بتوان از گرمای ان استفاده کرد و در مواقعی که به برق متصل می شود المنت های داخل جت هیتر شروع به گرم کردن می کند و هوایی را که پشت توسط فن ها می دمند بعد جلوی دستگاه هوای گرم به بیرون منتقل می کند.قدرت و توان حرارتی بالایی که این المنت ها دارند باعث ایجاد گرمایش مطلوب  در محیط می شوند. مهم دلیلی که برای استفاده در سالن های ورزشی مناسب می باشد ان است که بدون نیاز به دودکش کار می کند. هزینه راه اندازی در مقایسه با دیگر سیستم های گرمایشی بسیار کمی نیاز دارد.

 سوخت مصرفی هیتر تابشی به چه صورت است؟

سوخت مصرفی یتر های تابشی به دونوع می باشد که با استفاده از سوخت گاز طبیعی و گاز مایع می باشد.با توجه به سوختی به راحتی می تواند تهیه کنید را استفاده می کنید. میران مصرف سوخت هیتر های تابشی کم می باشد چون با استفاده از قطعات درجه یک ایتالیایی در هنگام ساخت دستگاه و این باعث مصرف کم سوخت فسیلی می شوند.

سوخت هیتر تابشی

هیتر های تابشی چه ویژگی های دارند؟

  • شکل ظاهری که دارند بسیار شیک و کاربر پسند است.
  • میزان تولید حرارت در هیتر ها قابل تنطیم می باشد.
  • کارکردی بدون صدا دارند و از راندمان حرارتی بالایی بر خور دارند.
  • این هیتر های تابشی از نظر سوخت به دو دسته تقسیم می شوند که محدودیتی در هنگام استفاده ندارند.
  • این دستگاه ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با شرایط محیطی می باشند.

نتیجه گیری در مورد نحوه گرم کردن سالن های ورزشی

پس بنابراین با مطالعه مقاله بالا اگر به دنبال سیستم گرمایشی خوبی می گردید می توانید از طریق فروشگاه آلپ صنعت که لینک آن در پایین صحفه وجود دارد می توان چون تمامی دستگاه هایی که در بالا ذکر شده بودند در آلپ صنعت موجود می باشند و یکی از تولیدی های این شرکت سیستم های حرارتی می باشد که می توان با کمترین قیمت و با گارانتی از فروشگاه آلپ صنعت که معتبر تیرین فروشگاه اینترنتی در کشور می باشد.

Visits: 90

نظر خود را بنویسید

واحد فروش