خواص شیر شتر و فواید آن بر سلامتی

خواص شیر شتر

خواص شیر شتر و فواید آن بر سلامتی

شیر یک نوع نوشیدنی برای حفظ سلامتی می باشد، که بیشتر عموم افراد در وعده صبحانه می نوشند. شیر مزایای تمام نشدنی دارد ولی شیر های متفاوتی هم وجود دارد، یعنی اینکه شیر از حیوانات متفاوتی دوشیده می شود.در این مطلب می خواهیم که از خواص شیر شتر  را بیان کنیم.

شیر شتر برای چه نوع بیماری ها مفید می باشد؟

شیر شتر دارای خواص بسیار قوی می باشد که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کمک بسزایی داشته باشد. در داخل این شیر از مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، فیبر، آهن و منیزیم و قند طبیعی و …. وجود دارد که این مواد مغذی داخل شیر شتر نیز برای سلامت زیبایی و درمان بیماری های پیچیده بسیار تاثیر گذار می باشد.

تاثیر شیر شتر بر دیابت

شیر شتر دارای پروتئین های شبیه انسولین، در پروتئین های خود از اهمیت بسیار بالایی برای بیمارانی که دیابتی می باشد نیز تاثیر گذار است. تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که شیر شتر برای بیماران دیابتی، که از شیر شتر به صورت مرتب مصرف می کنند نیاز آن ها را برای تزریق انسولین به میزان ۳۰ درصد کاهش می دهد.

با توجه که شتر در بیابان ها و مناطق کویری و گرم سیر به دور از  آلاینده ها و مواد غیر طبیعی تعذیه می کند، می توان تولیدات این حیوان را به عنوان محصولی ارگانیک نیز به حساب می آید.خواص شیر شتر نیز زیاد می باشد و دانشمندان نام آن را (طلای سفید) بیان نموده اند و با آن نام مشهور است.

آیا مصرف شیر شتر برای تقویت چشم ها تاثیر گذار می باشد؟

شیر شتر نسبت به شیر گاو چربی اشباع شده کمتری دارد، که در واقع یک لیوان شیر فقط ۱۱۰ کالری و ۴.۵ گرم چربی دارد ولی شیر گاور نیز ۱۵۰ کالری و فقط تنها ۸ گرم چربی دارد.

روزانه با مصرف حداقل ۳۵۰ گرم شیر شتر باعث تقویت چشم می شود و گاهی متخصصان نیز برای آن کسایی که چشم های آن ها ظعیف شده دستور می دهد از شیر شتر مانند قطره های دیگر  استفاده کنند.

خواص شیر شتر برای بینایی

تاثیر شیر شتر بر کنترل درمان دیابت چگونه می باشد؟

شیر شتر دارای پروتئین هایی  می باشد که که در انسولین موجود هستند، با چربی که در شیر شتر موجود می باشد حفاظت می شوند و این پوششی که از طرف چربی شیر موجود می باشد و موجب جذب انسولین آن برای مصرف بدن افزایش پیدا می کند.درکشورهایی که پرورش دهنده شتر نیز می باشند شیر آن را به عنوان یک نوع مکمل ضد دیابتی طبیعی  می شناسند.مرکزی در هند وجود دارد که با دستگاه و تکنولوژی خاصی شیر  شتر را نگه داری و برای بیماران دیابتی نیز تجویز می کنند.امروزه در کشور های اروپایی و آسیایی مصرف شیر شتر افزایش داشته و برای بهبود دیابت در حال افزایش می باشد.

فواید شیر شتر بر قلب انسان

آیا شیر شتر برای سلامتی قلب موثر است؟این یکی از سوالاتی بود که بیشتر عموم افرادی که می خواستند از شیر شتر به عنوان نوشیدنی درمانی ارگانیک استفاده کنند پر سیده می شود. شیر شتر از مجموعه ای از اسید های چرب موجود که تعادل کلسترول  در بدن را بهبود می بخشد. با کاهش کلسترول مضر  در بدن نیز از حملات قلبی، سکته و … را کاهش می دهد.افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود به صورت منظم از شیر شتر مصرف کنند که باعث کاهش فشار خون می شود.

طعم و مزه شیر شتر چگونه می باشد؟

اکثر افرادی که از شیر شتر خوردن تعریف بر آن که هم مانند دیگر شیر ها می باشد و هیچ تفاوتی در طعم و رنگ آن نمی باشد و این شیر هم مانند دیگر شیر هایی مانند شیر بز و گاومیش باید پخته  وبعداز آن مصرف شود.

تفاوت شیر شتر با شیر گاو

آیا شما خبر داشته اید که شیر شتر جزء سالم ترین شیر های حیوانی می باشد؟تحقیقیاتی که بر روی شیر شتر انجام شده و بررسی های لازمه بعد از پایان رسیدن نشان داده شده که شیر شتر خواص متعددی دارد.چون همه ی ما بیشتر  از شیر و محصولات لبنی  گاو و بز استفاده کرده ایم.شنیدن اسم شیر شتر  برای مان کمی عجیب به نظر می رسد از شیر شتر بیشتر توسط عشایر مصرف می شود. شیر شتر با داشتن خواص مغذی  شبیه آغوز، منبع پروتئین، ویتامین B1، پتاسیم، فسفر و کلسیم است و خواص های شیر شتر اینجا تمام نمی شود.

شیر شتر با بقیه شیر ها تفاوت چندانی ندارد سفید و شفاف و طعم شیرینی دارد. در شیر گاو خواصیت های درمانی به اندازه این شیر نیست و تفاوتی که وجود دارد چربی موجود در شیر گاو نسبتاً بیشتر از شیر شتر می  باشد و شیر شتر ارگانیک تر از شیر گاو و بز است چون شتر در بیابان  و کویر  می ماند و دور از آلایند های دوددی و سمی است و از گیاه خشک نیز برای زنده ماندن مصرف می کند، ولی یز و گاو در بیرون از شهر ها در روستا می باشند پرورش می دهند ولی با آلایند ها دودی و سمی نیز سرو کار دارند و برای این حیوانات از تقویت کننده و کنسانتره برای شیر دهی بیشتر استفاده می کنند.

شیر شتر جایگزین سالمی برای شیر گاو می باشد، نوشیدن شیر شتر اصولا رایج نمی باشد، افراد کمی از خواص آن نیز مطلع هستند.اما باید این را در نظر داشته باشید که شما از شیر  برای تقویت بدن استفاده می کند و آن هم این است که باید بهترین شیری را انتخاب کنید و در دسترس داشته باشید که همه جانبه برای بدن مفید باشد. اما در نظر داشته باشید که شیر شتر فاقد پروتئین A1  کازئین  و لاکتوگلوبولین است.

خواص شیر شتر و گاو

آیا مصرف شیر شتر برای حساسیت و آلرژی نیز  موثر می باشد؟

خواص دیگر ی که از شیر شتر را می خواهیم مطرح کنیم آن است که به کاهش حساسیت در افرادی که آلرژی های متفاومتی  دچار هستند اشاره کرد. افرادی که روزانه و به صورت منظم از شیر شتر استفاده می کنند، واگنش های حساسیتی ان ها کاهش می یابد، علاوه بر این نوع خواص شیر شتر، حساسیت به لاکتوز گه در شیر گاو موجود می باشد را نشان نمی دهد بر این امر  وجود ساختارهای شیمیایی مافاوت و قابل توجهی دارد.

۱۲۰ میلی لیتر  شیر شتر حاوی چه مقدار مواد مغذی می باشد؟

در داخل شیر شتر دارای چربی هایی می باشد که همچون اسید های چرب اشباع نشده اند این اسید چرب با زنجیره بلند و اسید لینولئیک می باشد. نقش این اسید ها بسیار در سلامت مغز و قلب موثر می باشد. هر ۱۲۰ میلی لیتر شیر شتر که معادل یک فنجان شیر می باشد که دارای ۵۰ کالری انرژی، ۳ گرم پروتئین، ۳ گرم چربی و ۵ گرم کربوهیدرات است. علاوه بر مصرف شیر شتر در این حجم تامین کننده ۲۹% تیامین، ۸% ریبوفلاوین، ۱۶% کلسیم، ۶% پتاسیم، ۶% فسفر، ۵% ویتامین  از نیاز روزانه بدن می باشد.

فواید شیر شتر برای رشد بدن

شیر شتر با داشتن پروتئین بالا برای رشد بدن نیز موثر می باشد.در شسر شتر یافت شده است که برای رشد استخوان ها و تقویت سیستم های بدن کمک بسزایی دارد. برای اینکه استخوان قوی  داشته باشید با خوردن و نوشیدن مواد غذایی که پروتئین دارند بسیار مهم است که یکی از ان مواد غذایی شیر شتر  که در حوزه لبنیات می باشد.

ازچه مکان هایی می توان شیر تازه شتر را پیدا کرد؟

اگر به دنبال شیر تازه ای هستید، در بعضی از مغازه های لبنیاتی شیر شتر وجود دارد شیر شتر را معمولا به صورت خام می فروشند، ولی چون شیر شتر  در ایران کمتر است و پرورش ان به صورت شیر گاو و بز نمی باشد پیدا کردن آن کمی مشکل است. اما جای نگرانی نیس امروزه با وجود دستکاه شیر دوش این مشکل رفع شده و خیلی از افراد به ویژه در جنوب کشور به عنوان بهترین فروشنده شیر شتر فعالیت میکنند. دوشیدن شیر شتر کار سخت و دسواری میباشد و به همین دلیل است که شیر شتر در ایران کم پیدا میباشد.

نتیجه گیری

پس بنابراین نتیجه میگیریم که شیر شتر  هم وجود دارد و برای عموم افراد نیز قابل استفاده است و از خاصیت های درمانی بالایی بر خوردار می باشد و با مصرف شیر شتر می توان از بیماری ها پیشگیری کرد و با سلامتی کامل به زندگی ادامه داد.

Visits: 130

نظر خود را بنویسید

واحد فروش