مزایا و معایب خرید شیر سرد کن دست دوم

خرید شیر سرد کن دست دوم- آلپ

مزایا و معایب خرید شیر سرد کن دست دوم

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که برای راه انداری کسب و کار خود در صنعت لبنیات از یک شیر سرد کن دست دوم استفاده کنید؟ اگر قصد این کار را دارید احتمالا سوالاتی از قبیل، مزایا و معایب خرید شیر سرد کن دست دوم و نکات مهم در خرید شیر سرد کن دست دوم برای شما به وجود آمده است، در این مقاله تلاش شده اطلاعات مورد نیاز جهت خرید این محصول را در اختیارتان قرار دهیم.

از دستگاه های شیر سرد کن در صنف های متفاوت که کسب وکار آن ها در حوزه ی محصولات و فرآورده های لبنی است استفاده می شود. شیر پس از به دست آمدن از دام دارای مقادیری میکرو ارگانیسم ها و باکتری ها هست که بخشی از آن مفید و بخشی از آن مضر می باشد این باکتری در صورتی که در دمای گرم قرار گرفته شود به سرعت دچار فساد می شود، به همین  دلیل قبل از استفاده از شیر خام برای جلوگیری از فاسد شدن شیر آن را در درون دستگاهی به نام شیر سرد کن قرار میدهند. این دستگاه ها دارای یک سیستم برودتی قدرتنمند و یک هم زن است که  جهت خنک شدن شیر، حفظ کیفیت، تازگی و سلامت شیر در مدت زمان طولانی استفاده می شود.  شیر سرد کن ها یکی ازتجهیزات برودتی مهم و کاربردی هستند که قابلیت حفظ کیفیت و سلامت شیر به مدت ۷۲ ساعت را دارند.

قطعات تشکیل دهنده ی شیر سرد کن ها

 قطعات تشکیل دهنده و مهم شیر سرد کن ها عبارت اند از:

بدنه: بدنه این دستگاه ها عموما از استیل ۳۰۴ ساخته می شود تا خاصیت چسبندگی نداشته، ضد زنگ و بدون آلودگی باشد.همچنین جنس استیل باعث سهولت در شستشوی بدنه ی داخلی و خارجی نیز می شود.

 شیر تخلیه: شیر تخلیه دستگاه به راحتی شیر موجود در آن را به ظرف مورد نظر انتقال میدهد این قطعه مدل اهرمی بوده و از جنس استیل بسیار با کیفیت  است.

کمپرسور: وظیفه کپرسور دستگاه جذب گرمای شیر و انتقال آن به بیرون است که باعث کاهش دمای شیر میشود.

 موتور: موتور یا همان پمپ سرمایشی وظیفه ایجاد سرما در دستگاه را بر عهده دارد و یکی از مهم ترین قطعات دستگاه است که استفاده از یک برند معتبر دارای اهمیت است.

موتور و همزن: از موتور دستگاه برای چرخش همزن آن استفاده می شود و توجه به کیفیت موتور مورد استفاده مهم است.

نحوه ی عملکرد شیر سرد کن

بعد از قرار گیری شیر در داخل مخزن و راه اندازی آن، دستگاه به صورت اتوماتیک دمای شیر را تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش داده و در همان دما ثابت نگه می دارد. همچنین دمای شیر موجود در داخل مخزن توسط ترموستات تعبیه شده به طور پیوسته کنترل میشود و در صورت تشخیص افزایش دما در مخزن، دستگاه به صورت اتوماتیک اقدام به کاهش مجدد دمای شیر می کند. همچنین همزن موجود در شیر سرد کن با چرخش آهسته و مداوم باعث جلوگیری از لخته شدن و بهم چسبیدن گلبول های چربی ، فاسد شدن شیر و خنک نگه داشتن سیستم برودتی میشود.

انواع مختلف شیر سرد کن هاانواع مختلف شیر سرد کن ها

شیر سرد کن ها از نظر نحوه ی کاربری و طراحی ظاهری متفاوت هستند.

شیر سرد کن های فروشگاهی: ظرفیت مخزن این دستگاه ها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ لیتر است که این مقدار ظرفیت این محصول را مناسب استفاده برای فروشگاه ها و یا سایر کسب وکار های کوچک صنایع لبنی کرده است. شیر سرد کن های فروشگاهی عموما به صورت ایستاده طراحی میشوند.

شیر سرد کن های دامداری: حجم و قدرت موتور دستگاه هایی که در دامداری ها از آن استفاده می شود با انواع مدل های فروشگاهی آن متفاوت است و طبیعتا نیازمند ظرفیت و قدرت موتور بالایی است. شیر حاصل از دام قبل از رسیدن به کارخانه در شیر سرد کن قرار داده میشود تا از فساد آن جلوگیری شود. به طور میانگین ظرفیت مخزن شیر سرد کن های دامداری بین ۱ تن و یا دو تن است و طراحی ظاهری آن علاوه بر مدل ایستاده به صورت افقی با مخزنی عریض انجام  می گیرد.

 پلیت: از شیر سرد کن های پلیت برای سرد کردن آنی شیر خام استفاده می شود این دستگاه ها فاقد همزن و مخزن می باشند و نحوه ی عملکرد آن به گونه ای است که شیر سرد کن پلیت به مخزن نگه داری وصل شده و شیر با عبور از داخل آن سریعا خنک شده و  بلافاصله بعد از عملیات سرد کردن شیر آن را به شیر سرد کن ها  منتقل می کنند.

طراحی ظاهری دستگاه شیر سرد کن

شیر سرد کن ها در مدل های مکعبی، استوانه ای، تک مخزن و دو مخزن تولید می شوند.

شیر سرد کن های مکعبی دارای ابعاد کوچک ، گنجایش کم و اشغال فضای کمتر بوده و برای فروشگاه های محصولات لبنی گزینه ی مناسبی است.  

از شیر سرد کن های استوانه ای عموما در دامداری ها و شیرینی پزی ها استفاده میشود که به صورت ایستاده و استوانه ای طراحی میشوند.

شیر سرد کن های تک مخزنه دارای یک مخرن است که در استفاده از آن فقط از یک نوع شیر دامی میتوان استفاده کرد.

شیر سرد کن دو مخزنه به دلیل داشتن دو مخزن و گنجایش بیشتر میتوان از شیر چند دام مختلف و یا نگهداری هم زمان دوغ و شیر استفاده کرد. 

مزایای استفاده از شیر سرد کن ها

  1. دارای عملکرد اتوماتیک
  2. عایق بندی استاندارد
  3. مصرف کم و راندمان بالا
  4. افزایش زمان نگهداری شیر
  5. تولید در توان و ظرفیت های مختلف
  6. استفاده از استیل ۳۰۴ غیر مغناطیسی
  7. امکان شستشوی جداره ی داخلی و خارجی

مزایای استفاده از شیر سرد کن

کاربرد شیر سرد کن ها در چه صنایعی است؟

این وسیله در صنعت لبنیات کاربرد فراوان دارد و در مکان هایی همچون کارخانه های فرآورده های لبنی، کارخانه های تولید بستنی و کیک و کلوچه، دامداری ها و دامپروری ها، فروشگاه ها، ایستگاه های جمع آوری شیر، لبنیاتی ها و … مورد استفاده است. شیر سرد کن ها در ۲ نوع تک مخزن و دو مخزن و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند تا نیاز تمامی صنایع بزرگ و کوچک را برآورده سازد.

شیر سرد کن دسته دوم را از کجا میتوان تهیه کرد؟

در هنگام خرید شیر سرد کن ها به دلیل قیمت بالای این محصول و در جهت مدیریت و صرفه جویی  در میزان هزینه ها مشتریان این محصول را ترغیب به تهیه ی نوع کارکرده ی آن کرده است. در صورت آشنایی با قطعات کاربردی شیر سرد کن ها و اطمینان از عدم آسیب دیدگی و معیوب بودن دستگاه میتوانید یک شیر سرد کن کارآمد با قیمت مناسب تهیه کنید. برای تهیه ی این دستگاه ها کارخانه های سازنده شیر سرد کن ها (در صورت موجود بودن دستگاه کارکرده)، فروشگاه ها، اپلیکیشن ها،  وسایت های فروش کالاهای دست دوم گزینه ی مناسبی هستند.

مزیای خرید شیر سرد کن دسته دوم

مهم ترین مزیت استفاده از این دستگاه ها تفاوت در قیمت دستگاه کارکرده در مقایسه با مدل نو و بدون استفاده ی آن است. در هنگام خرید این وسیله سلامت دستگاه، عدم آسیب دیدگی و خرابی قطعات اصلی در آن برای جلوگیری از تحمیل هزینه های ناشی از تعمیر دستگاه و خرید یک محصول با کیفیت مورد اهمیت است.

معایب خرید شیر سرد کن دسته دوم

عدم وجود گارانتی

دستگاه های کارکرده به دلیل احتمال بالای اتمام  مدت زمان گارانتی فاقد هر گونه ضمانت تعویض و تعمیر رایگان قطعات در هنگام بروز مشکل هستند.

امکان خرابی قطعات

 احتمال وجود خرابی در برخی از قطعات داخلی و برودتی این وسیله به دلیل استفاده از آن و عدم تعمیراصولی و صحیح وجود دارد.

امکان پوسیدگی بدنه ی داخلی و خارجی

برای جلوگیری از پوسیدگی بدنه ی دستگاه های شیر سرد کن در ساخت آن از استیل بهداشتی ۳۰۴  و یا گالوانیزه با رنگ پوششی کوره ای استفاده می شود. استیل باعث افزایش طول عمر دستگاه، جلوگیری از اکسید شدگی، ایجاد کپک و قارچ می شود. در صورتی که از موارد ذکر شده در ساخت بدنه استفاده نشده باشد احتمال پوسیدگی این قسمت بسیار زیاد خواهد بود و باعث تغییر در طعم و رنگ شیر داخل مخزن میشود.

معایب خرید شیر سرد کن دست دوم

نکات مهم در هنگام خرید شیر سرد کن دسته دوم

برای اینکه در هنگام خرید این دستگاه از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید لازم از به این نکات توجه داشته باشید:

بدنه ی دستگاه

به دلیل اهمیت بالای حفظ سلامت شیر در درون مخزن دستگاه عموما این مخازن از استیل ۳۰۴ که مقاوم در برابر زنگ زدگی و ضربه هستند ساخته می شوند استیل های موجود در بازار دارای رتبه بندی متفاوتی از نظر کیفیت هستند که بهترین آن ها استیل ۳۰۴ است که کاملا بهداشتی ، با دوام و دارای استاندارد بوده که باعث پیشگیری از تغییر طعم و رنگ شیر درون مخزن می شود.

عایق بندی استاندارد

در میان بدنه ی داخلی و بیرونی دستگاه وجود یک عایق بندی مناسب ضروری است عایق بندی اصولی مانع تبادل دمای بیرون با شیر داخل مخزن می شود. که این موضوع باعث کاهش برق مصرفی کمپرسور شده  و مانع از فساد شیر در داخل مخزن میشود. عایق هایی مانند پشم سنگ، پلی اورتان، فوم تزریقی و بلوک های پلمیری از جمله محصولات استاندارد در عایق بندی هستند.

 اهمیت برند موتور گرداننده و جنس هم زن

شیر موجود در داخل دستگاه شیر سرد کن برای جلوگیری  از راکد بودن و در نتیجه فساد و خرابی و حفط کیفیت آن باید به صورت مداوم هم زده شود.بنابراین باید از یک موتور استادارد و با توان مناسب بسته یه ظرفیت مخزن شیر استفاده کرد. جنس هم زن این دستگاه نیز باید از جنس استیل باشد تا از ایجاد آلودگی در شیر جلوگیری شود.  

برند موتور سرمایشی

مهم ترین قطعه در سیستم های سرمایشی کمپرسور آن است اطمینان از کیفیت این قطعه باعث پیشگیری از خرابی های متوالی و هزینه های جانبی آن خواهد شد. از جمله برند های معتبر موجود در این زمینه تکامسه، دانفوس، کالترون و بیتزر هستند.

اهمیت خرید شیر سرد کن دو مخزنه

برای مدیریت بهتر و صرفه جویی در هزینه ها بهترین تصمیم به جای خرید دو شیر سرد کن مجزا استفاده از شیر سرد کن های دو مخزنه می باشد. این امکان زمانی اهمیت پیدا می کند که شما از شیر دام های مختلفی استفاده می کنید در این صورت امکان نگهداری از شیر را  به صورت جداگانه خواهید داشت.

جنس شیر تخلیه

بر روی دستگاه های شیر سرد کن یک شیر تخلیه تعبیه شده که بهترین نوع آن شیر های اهرمی ساخته شده از استیل هستند.

وجود ترموستات بر روی دستگاه

برخی از مدل های دستگاه های شیر سرد کن مجهز به ترموستات هستند. به کمک ترموستات میتوان کارکرد دستگاه را به طور اتوماتیک تنظیم کرد و دمای شیر را در یک درجه ثابت، خنک نگه داشت همچنین وجود ترموستات باعث صرفه جویی در مصرف برق نیز می شود.

توجه به اتصالات بدنه ی دستگاه

اتصالات روی بدنه ی دستگاه باید با استفاده از جوش آرگون وco2  و با سیم جوش استیل جوش کاری شوند در غیر این صورت به مرور زمان  محل جوش خوردگی دچار پوسیدگی شده و باعث صدمه به بدنه ی شیر سرد کن و آلودگی شیر داخل مخزن میشود.

گروه تولیدی آلپ صنعت با سابقه ی سال ها فعالیت در تولید انواع محصولات  صنعتی دستگاه های شیر سرد کن تولیدی خود را با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید و عرضه نموده است. تمامی تجهیزات لبنی گروه تولیدی آلپ دارای ۱ سال گارانتی بوده و در صورت هرگونه مشکل در قطعات محصول را تعویض و یا تعمیر می کند. لازم به ذکر برای استعلام قیمت و راهنمایی و مشاوره برای انتخاب محصول مناسب با کسب و کار خود میتوانید با کارشناسان فروش مجموعه آلپ تماس بگیرید.

Visits: 8

نظر خود را بنویسید

واحد فروش