آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن؟

آبگرمکن-مخزن-دار-یا-بدون-مخزن؟

آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن؟

آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز خانه و ساختمان و حتی مکان های صنعتی را فراهم می کند. چگونه کار کردن آبگرمکن نیز به کاربرد آن در محل مربوطه (مناسب منزل یا مناسب محیط صنعتی ) و حجم آب گرمی که باید تولید کند بستگی دارد. مثلا اگر آبگرمکن را در محیط صنعتی استفاده کنیم باید از دستگاهی که بخار فوق داغ تولید میکند استفاده کرد. آبگرمکن را  میتوان به دو قسمت آبگرمکن مخزن دار و آبگرمکن بدون مخزن تقسیم بندی کرد

آبگرمکن مخزن دار یکی از پر طرفدارترین نوع آبگرمکن برقی می باشد که دارای یک مخزن عایق دار می باشد که قادر به نگه داشتن مقداری از آب (۳۰ تا ۸۰) گالن و دمای آن حدود ۱۲۰ درجه فارنهایت می باشد. نوع سوخت این نوع آبگرمکن ها از نوع نفت، گاز و یا برق می تواند باشد.

در داخل این نوع مخزن ها یک سنجش دما وجود دارد که در زمان افت دمای آب، آبگرمکن دمای آن را افزایش میدهد. حرارت آب گرم شده داخل مخزن در صورت استفاده مستمر به مرور کاهش پیدا میکند. اما برای مصرف آبی که در مخزن وجود دارد باید صبر کنید تا آبگرمکن آب بیشتری را گرم کند.

نصب آبگرمکن مخزن دار

آبگرمکن های مخزن دار عمدتا بزرگ هستند و نیاز به فضای بیشتری نسبت به آبگرمکن بدون مخزن در خانه دارند

نصب این نوع دستگاه ها به نسبت راحت است , آبگرمکن های مخزنی در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم نیستند و به همین دلیل باید در داخل ساختمان نصب شوند.

آبگرمکن بدون مخزن آلپ
آبگرمکن بدون مخزن آلپ

 

ابعاد آبگرمکن های مخزن دار

آبگرمکن های مخزن دار در ابعاد متفاوت می باشند که در جدول زیر به آن اشاره شده است:

تعداد افراد
اندازه مخزن

۱-۲

۲۶-۳۶ گالن

۲-۴

۳۶-۴۶ گالن

۳-۵

۴۶-۵۶ گالن

۵ به بالا

۵۶ گالن به بالا

 

آبگرمکن های بدون مخزنی

آبگرمکن های بدون مخزن، آب را بر اساس میزان مصرف گرم میکند. در آبگرمکن های بدون مخزن نمی توان همزمان از چند شیر آب استفاده کرد. یعنی اگر ماشین لباس شویی کار می کند نمی توانید دوش آب گرم را باز کنید. برای رفع این مشکل میتوان برای هر شیر ورودی از یک آبگرمکن بدون مخزن استفاده کرد که هرکدام مختص انجام کارهای متفاوت در خانه می باشد.

ابعاد آبگرمکن بدون مخزن

آبگرمکن های بدون مخزن دارای سایز کوچکی هستند، به همین دلیل نیازی به فضای بزرگ ندارند و می توان بر روی دیوار بیرونی ساختمان نیز نصب کرد. نصب و راه اندازی آبگرمکن های بدون مخزن به نسبت مخزن دار دشوار است. چون در صورت استفاده از سوخت برق شاید مجبور به ارتقا دادن سیستم برق خانه ی خود شوید و یا از یک خط گاز اختصاصی برای آبگرمکن گازی خود استفاده کنید. بسته به نوع دستگاه، همچنین ممکن است نیاز به نصب سایر تجهیزات مانند خروجی ها یا لوله های جدید داشته باشید.

آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن؟

آبگرمکن های بدون مخزن باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی به نسبت آبگرمکن های مخزن دار است. چون آب را بر اساس میزان مصرف گرم میکند. ولی آبگرمکن های بدون مخزن دارای سرعت پایینی هستند، به این معنا که در هر دقیقه تنها دو تا پنج گالن آب داغ میتوان مصرف کرد و نمی توان همزمان در خانه چند شیر آب گرم باز کرد.

آبگرمکن مخزن دار آب را از قبل گرم و ذخیره می کند و به محض باز کردن آب، فورا آب گرم جریان پیدا می کند. اما اگر شیر آب در یک فاصله دور از آبگرمکن قرار گرفته شده باشد مشخص نیست چه قدر زمان لازم است تا آب گرم شود. این امر در آبگرمکن های بدون مخزن متفاوت است. در پروسه گرم شدن آب یک سنسور جریان آب شروع به کار می کند، سپس فن روشن می شود و آب شروع به گرم شدن می شود.

Visits: 236

نظر خود را بنویسید

واحد فروش