تفاوت پکیج برقی با پکیج گازی چیست؟راهنمای مشتری

تفاوت پکیج برقی دیواری با پکیج گازی

تفاوت پکیج برقی با پکیج گازی چیست؟راهنمای مشتری

در این مقاله قصد داریم تا تفاوت پکیج برقی دیواری با پکیج گازی را به صورت کامل جهت راهنمایی کاربران به صورت کامل بیان کنیم بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

پکیچ چیست؟

مردم در ایام قدیم برای گرم کردن خانه ،شرکت ، مغازه و … از سیستم گرمایشی متفاوتی استفاده می کردند، که اکثرا سوخت هایی مانند نفت و چوب، زغال بوده که برای تهیه این سوخت ها باید مراحل زیادی را طی کنند که بتونند به دست بیاورند، اما امروزه با پیشرفت علم و بروزشدن تکنولوژی سیستم هایی ساخته شده که میتواند تمام نیاز های بشر را حل کند.

پکیج ها از همین دسته سیستم هایی هستند که ساخته شده اند و جایگزین سیستم های قدیمی شده اند، و بهترین گزینه بجای موتور خانه ها هستند. موتور خانه سیستمی بود که برای گرم کردن، باید مکان مجزا و محیطی بزرگی را اشغال کرده و با لوله کشی بسیار پیچیده که نصب آن چند روز طول کشیده و هنگام عیب یابی تشخیص آن به آسانی نبود.

با ورود پکیج به بازار مشکلاتی همچون لوله کشی پیچیده و نصب آن نیاز به تخصص خاصی داشتن دیگر وجود ندارد، که این نشان می دهد که گروه صنعتی آلپ با بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها کار می کنند که به این رتبه در بازار پکیج رسیده اند. پکیج ها در چندین نوع متفاوت دیواری و زمین تولید شده اند، ودر هر محیطی می توان استفاده کرد، از این پکیج ها میتوان برای تامین آب گرم مصرفی و هم بر ای تامین گرمای لازم محیط استفاده نمود.

پکیج برقی همانند سایر پکیج های دیواری وظیفه تامین گرمایش را دارد و تنها تفاوت آن با پکیج های گازی ورودی سوخت آنها می باشد این نوع پکیج بهترین گزینه برای مکان هایی می باشد که دسترسی به سوخت فسیلی مانند گاز و گازوئیل وجود ندارد بهترین گزینه برای جایگزین کردن با پکیج گازی می باشد حتی یکی از مهم ترین مزیت های این گونه از پکیج ها عدم آلودگی هوا و خطرات ناشی از احتراق می باشد چون به دلیل کارکرد با برق نیازی به دودکش نداشته و در ویلا ها و آپارتمان ها و .. که دودکش ندارند مورد استفاده قرار میگیرد.

پکیج برقی دیواری چیست؟

 

پکیج برقی دیواری یک نوع دستگاهی می باشد که برای تامین آب گرم و گرمایش محیط از رادیاتور یا … استفاده می شود. این نوع از پکیج ها بصورت گازی و برقی تولید می شود که نیاز مصرف کننده را برای استحمام ، دستشویی و… محیا و فراهم می سازد. پکیج های دیواری از لحاظ نصب به دو صورت دیواری و ایستاده توسط گروه آلپ صنعت تولید می شود.

پکیج برقی خانگی برای استفاده در منازل و آشپزخانه به دلیل ابعاد کوچک امکان پذیر می باشد اما پکیج های ایستاده یا زمینی بهترین گزینه برای مکانهایی می باشد که نیاز بیشتر به گرمایش دارند مورد استفاده قرار می گیرد اما باید در نظر داشته باشید پکیج های ایستاده باید در مکانهایی که فضای کوچکی دارند و از گرمایش زیاد استفاده می کنند مورد استفاده قرار نگیرد چون این پکیج ها به صورت ایستاده بوده و باید محیطی خاص برای راه اندازی آنها در نظر گرفته شود.

اما در نظر داشته باشید امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی دو مدل از پکیج های دیواری گازی و دیواری برقی بپردازیم و به تفاوت های آنان بپردازیم.

محصول پیشنهادی ما : پکیج برقی دیواری ۲۴.۰۰۰

تفاوت پکیج های گازی با برقی

پکیج ها از نظر سوخت متفاوت هستند که به چند نوع سوخت تقسیم می شوند، پکیچ های گاز سوز و پکیچ های برقی و پکیچ های گازوئیلی، البته نوع دیگری هم پکیج ها وجود دارد که به صورت دوگانه سوز و سه گانه سوز کار میکنند، برای محیط هایی خوب است که به یک نوع سوخت دسترسی ندارد، می توان استفاده کرد.

پکیج های برقی ، کارکردی مشابه پکیج های گازی دارند تنها با این تفاوت که در پکیج های گازی و گازوئیلی و سیستم های سوخت فسلیلی احتراق انجام میگیرد و دارای آلاینده ها گازی و صدای بسیار زیادی می باشد ولی در پکیج برقی به جای پروسه احتراق از جریان الکتریکی برای تامین حرارت استفاده می کند. استفاده و کاربری این دستگاه ها بسیار ساده و راحت است. و برای تامین آبگرم یا گرمایش محیط نیازی به متخصص ندارد البته نصب و راه اندازی باید توسط یک متخصص صورت بگیرد . در این پکیج ها نیز چون از سیستم احتراقی استفاده نشده قطعات داخلی آن دارای عمر بیشتر و دقت و ماندگاری بیشتری نیز می باشد

عملکرد پکیج برقی

کارکرد پکیج های برقی شبیه پکیج های گازی است، و تفاوت های آنها در نوع ورودیشان است. این نوع پکیج ها برای مکان هایی مناسب است که خطر ناشی از نشت گاز آن هارا تهدید می کند، برای محیط هایی هم بهتر است که لوله کشی گاز دور است. مهم ترین تفاوت پکیچ های برقی با گازی در نوع سوخت آن هاست.

یکی از مهم ترین وظیفه های پکیج ها تامین گرمایش محیط و گرمایش آب می باشد که این گرمایش بر اساس دمای تنظیم شده بر روی دستگاه می باشد یعنی در صورتی که دمای محیط کمتر از دمای تنظیم شده باشد ترموستات موجود در پکیج یک سیگنال به گرم کن دستگاه انتقال می دهد و در این هنگام جریان برق وارد المنت ها شده و شروع به گرم کردن آب می شود.

آب گرم شده توسط لوله کشی وارد رادیاتور ها می شود و گرمایش محیط برای مصرف کننده فراهم می آید سپس آب موجود در رادیاتور دمای خود را از دست می دهد و دوباره به داخل پکیج برگشت داده می شود و به همین دلیل با گرم کردن آب توسط پکیج گرمایش محیط و آب مصرفی به صورت کامل فراهم می شود.

عملکرد پکیج گازی

در پکیج های گاز ی از لوله کشی گازی برای تمام سیستم ها استفاده شده است. عملکرد این پکیج ها به گونه ای است که موقعی شیر آب را باز میکینم، یک عدد سنسور خاص که تشخیص باز شدن شیر آب را می دهد ، جرقه زن باعث روشن شودن مشعل می شود و مبدل ها در داخل پکیج گازی هستند، باعث گرم شدن آب سرد می شود.

در داخل پکیج گازی واحد کنترلی وجود دارد که تمامی کار هایی که یک سیستم که شبیه کنترل جرقه، دما و جریان گاز را کنترل می کند و کار واحد کنترل وظیفه حفظ ایمنی پکیج را انجام می دهد، در پکیج گازی اگر گاز به هرنوع دلیل نشتی پیدا کند سیستم به صورت اتوماتیک خاموش می کند و هم چنین جریان گاز قطع می شود.

محصول پیشنهادی ما : پکیج برقی دیواری ۴۵.۰۰۰

پکیج گازی دیواری چیست؟

پکیج های گازی دیواری یکی از پر استفاده ترین دستگاه هایی می باشد که در سراسر جهان از آنها استفاده می شود این نوع از پکیج ها وظیفه دارند تا گرمای منازل مسکونی و اماکن تجاری را که بر اساس ظرفیت ها متغییر می باشد تامین کنند.

این مدل از پکیج ها دارای مشعل بوده و با جرقه زدن شروع به کار کردن می کند و آب گرم و گرمایش محیط را به نحو احسن تامین می کند علاوه بر این با توجه به ظرفیت و محل مورد استفاده در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش تولید می شود.

مطالبی در مورد سوخت برقی وگازی

سوخت گاز

شاید شنیده باشید که سوخت گاز یکی از پاکیزه ترین و تمیزترین سوخت های موجود است، ولی این باوری که دارید کاملا اشتباه است، با تحقیق بر روی سوخت، مشاهده شده که سوخت گاز نسبت به سوخت های دیگر خطری جدی بر محیط زیست دارد.

کارشناسان دریافتند که استفاده از سوخت گازی که دارای متان است اشتباه بوده و باعث می شود که بیماری های تنفسی آسم، بیماری قلبی و … بیشتر شده و انسان ها را نابود می کند با اینکه بدانند ضربه از کجا وارد شده.

انرژی برق

انرژی برق همان انرژی هست که از باد و انرژی طبیعی، انرژی خورشیدی به دست می آید. انرژی برق یکی از انرژی هایی است که همه کره زمین را درگیر خود کرده و زندگی بشر را نمی توان بدون برق تصور کرد. انرژی برق یکی از پر کاربرد ترین و گسترده ترین انرژی هایی است بشر به آن دست پیدا کرده است، در خانه ها و ادارات و مراکز خرید و در صنعت کشاورزی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

می توان گفت که انرژی برق در جریان گرفتن زندگی بشر تاثیر بیشتری نسب به سوخت گازی دارد که هم برق نسبت به نشتی گاز خطر کمتری دارد و هم استفاده برق در هر مکان وجود دارد ولی برای استفاده سوخت گازی باید لوله کشی انجام گیرد و هزینه آن نسبت به انرژی بیشتر است و به همین علت است که افراد از انرژی برق بیشتر استفاده می کنند.

نتیجه نهایی

پکیج برقی دیواری با پکیج گازی دیواری هیچ تفاوتی در راندمان و کارایی نداشته و باید بر اساس نوع محل و متراژ محیط انتخاب شود.

قیمت پکیج برقی دیواری نسبت به رقبا بسیار پایین یوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل داشتن قطعات وارداتی مصرف برق بسیار پایینی نسبت به کارکرد و راندمان دارد.به همین دلیل باعث شده است طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. پس داشتن قیمت پایین پکیج برقی دیواری و گازی دیواری به دلیل تولید انبوه بوده و از لحاظ کیفیت کاملا تضمین شده و با کیفیت می باشد.

گروه تولیدی آلپ اولین مخترع پکیج های برقی و گازی در ایران بشمار می آید که توانسته است با بیش از ۲۰۰ نماینده در سراسر ایران کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

شما چه مقدار درمورد پکیج های گازی و برقی اطلاع دارید؟

در این بخش به طور خلاصه به مشخصات پکیج برقی می پردازیم

مزایای پکیج گازی

  • پکیج های گازی را می توان به میزان دمای دلخواه تنظیم کنیم.
  • نصب و راه اندازی آسان وسریع و بدون هیج تخصصی
  • نگهداری راحت و کم هزینه
  • پکیج گازی آب را فوری و در کوتاه ترین زمان گرم می کند

معایب پکیج گازی

  • نشت گاز و مرگ خاموش
  • کاهش ایجاد اکسیژن محیط باعث بیماری های قلبی و تنفسی
  • صدادار بودن پکیج و آلودگی صوتی
  • خطر انفجار هر لحظه
  • داشتن دود کش که امکان نشتی و خفگی
  • مناسب نبودن ب رای محیط هایی که متراژ بالای دارند
  • در صورت قطع شدن گاز دیگر نخواهید بود که پکیج استفاده کنید
  • پکیج گازی در مقابل موتورخانه عمر کمتری دارد

مزایای پکیج برقی

  • کنترل ۲۴ ساعته دما پکیج
  • بی سرو صدا
  • عیب یابی آسان
  • بدون دودکش
  • بدون خطر انفجار
  • آلاینده کمتر
  • حرارت مرکزی، تامین آب گرم
  • کم مصرف نسبت به پکیج گازی
  • دارای محافظ ایمنی از سیلندر ها
  • نگه داری آسان
  • بدون نشتی
  • سبک و کم حجم

تفاوت عمده پکیج برقی با پکیج گازی چیست؟

در پکیج گازی گرمایش با احتراق سوخت فسیلی تامین می شود ولی در پکیج برقی با گرم شدن المنت های ایتالیایی تامین می شود و کاملا بی صدا و بدون آلایندگی است.

راندمان پکیج گازی بیشتر است یا پکیج برقی؟

راندمان پکیج برقی بیشتر است زیرا به دلیل عدم وجود دودکش و نیاز به تخلیه، گرما در داخل سیستم حفظ شده و همچنین گرمای المنت ها کاملا به طور مستقیم آب را گرم میکند و حداقل اتلاف حرارتی را دارد.

Views: 671

نظرات (7)

سلام خیلی ممنونم که محتوای عالی در باره پکیج برقی قرار داده اید

اتوبار در سعادت آباد

سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه
بدین

    مدیر سایت

    ممنون از وقت گذاشتن برای نظرتون …

آرش بی نیاز

سلام چند ماه پیش تو یه سایتی مطالعه کردم چون من شغلم تعمیر پکیج های برقی هس نوشته بود که پکیج های گازی بهتر از پکیج های گازی هس و اینم خب حرف خوبیه چون مکان هایی که گاز هس پکیچ برقی خوب نیس و مصرف برق رو بالا میبره ولی بازم مقاله شما خوب بود ❤

    mr-balaghi

    سلام ، بله اما در مکان هایی که دسترسی به گاز و گازوئیل وجود ندارد تنها راهش استفاده از پکیج برقی هست و با توجه به سوخت مشتری توسط کارشناسان ما راهنمایی میشوند تا بهترین عملکرد را برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد.

حسین زاده

راهنمای خوبی بود مرسی ❤

    mr-balaghi

    حتما دوباره به سایت ما مراجعه نمائید باعث افتخار ماست با تشکر

نظر خود را بنویسید

واحد فروش