هیتر برقی سه فاز سه حالته

هیتر برقی سه فاز سه حالته


برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

۰۹۱۴۱۸۶۸۳۹۱ - ۰۹۱۲۷۷۴۲۹۹۴

آخرین بروزرسانی : ۹ آبان, ۱۴۰۲

نقد و بررسی : هیتر برقی سه فاز سه حالته

می توان به عنوان یکی از به روز ترین و کاربردی ترین سیستم ها و دستگاه های گرمایش محیط که خریداران و طرفدارای بسیاری دارد چه در زمینه های صنعتی و نیمه صنعتی حتی در زمینه های سالن های ورزشی و یا رستوران های بزرگ، هیتر های برقی معرفی کرد. هیتر برقی سه فاز که به دلیل ساختار بسیار ساده و در عین حال قدرت بالا از پرکاربردترین سیستم های حرارتی به شمار می روند. هیتر برقی سه فاز سه حالته دستگاهی چند منظوره است که در هر شرایط دمایی گزینه ی مناسبی برای بهره برداری می باشد زیرا که دارای ۳ حالت گرمایشی در ظرفیت های ۶، ۱۲، ۱۸ کیلو وات می باشد و به آسانی قابلیت سوییچ در بین این حالات را دارد. همچنین با دارا بودن یک فن دمنده ی بسیار پر قدرت توانایی گرمایش محیط با سرعت بالا را دارا می باشد.

بخش های تشکیل دهنده ی هیتر برقی

این دستگاه به طور کلی دارای بخش های بسیار مهم و قطعات پر قدرت با کیفیت می باشد که به بررسی آنها می پردازیم:

المنت

در تمامی دستگاه های حرارتی به یک منبع گرمایی نیاز دارند که در برخی از دستگاه ها این منبع حرارتی با احتراق به دست می آید و در بعضی از آنها از منبع برق استفاده می شود. استفاده از منبع برقی بسیار آسان بوده زیرا در تمامی مکان ها و به راحتی قابل استفاده می باشد و همچنین علاوه بر راحتی قدرت بالا و راندمان بالایی در تولید گرما نیز دارند و به دلیل نداشتن سوخت و احتراق بدون دودکش می باشند. المنت های استفاده شده در هیتر برقی سه فاز سه حالته از نوع المنت های فین دار بوده و دارای قدرت و راندمان بسیار بالایی می باشند. مهمترین و برجسته ترین امتیاز المنت فین دار در صورتیکه با یک فن بکار گرفته شودگردش هوا و حرارت یکنواخت در یک محیط بسته می باشد. از مهمترین موارد استفاده از المنت فین دار ایمنی بسیار بالای آن میباشدکه هیچ موارد مشابه ای در سایر انرژی ها همانند گاز یا سوخت های فسیلی ندارد.کنترل و صحیح و دقیق درجه حرارت از مزایای مهم آن است.که در بسیاری از پروسه های صنعتی بسیار حیاتی است. المنت های فین دارد با کمترین اتلاف گرمایی و با بیشترین کارایی در این دستگاه تعبیه شده و دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالا می باشد.

المنت هیتر برقی سه فاز

ترموستات

در سیستم های حرارتی وجود ترموستات یکی از مهمترین فاکتور ها برای کنترل دمای مناسب محیط می باشد که در روند کارکرد بهینه و با مصرف پایین این دستگاه ها نقش به سزایی دارد. در هیتر برقی سه فاز سه حالته نیز مانند تمامی سیستم های گرمایشی مرغوب و استاندارد یک ترموستات محیطی تعبیه شده تا در بهترین شرایط و عملکرد دمای محیط را تنظیم کند.

فن دمنده

در سیستم گرمایشی هیتر برقی سه فاز سه حالته برای گرمایش سریع و همچنین یکنواخت محیط یک فن بسیار پر قدرت نصب شده است که با داشتن بدنه کاملا فلزی و رنگ الکترو استاتیک کوره ای مقاوم در برابر حرارت بهترین عملکرد را به شما ارائه می دهد. پس به طور کلی فن از اجزای بسیار مهم در ساختار هیترها به شمار می رود که وظیفه ی اصلی آن جابجایی هوا و دمیدن هوای گرم به محیط است، در واقع فن هوای سرد محیط را به داخل دستگاه می کشد و بعد از گرم شدن دوباره با حرکات محوری خود هوای محیط را گرم می کند.

فن دمنده هیتر برقی سه حالته

بدنه دستگاه

بدنه این دستگاه از فلز بسیار مقاوم و همچنین کم وزن ساخته شده تا عمل جابجایی به آسانترین شکر انجام گیرد و همچنین دارای مقاومت بالا در مقابل خط و خش و ضربه بوده و از دستگاه شما در مقابل تمامی صدمات مراقبت می کند. دقیقا مانند فن نیز از رنگ الکترواستاتیک کوره ای استفاده شده که مقاوم به حرارت بوده و خراب نمی شود.

کلیدهای تنظیم ظرفیت حرارتی و ولتاژ

بر روی این دستگاه سه حالته ۳ کلید نصب شده که به شما این قابلیت را می دهد که حالت مورد نیاز و ظرفیت گرمایی لازم را به راحتی تنظیم کرده و از اتلاف انرژی و همچنین سرعت پایین گرمایش جلوگیری به عمل بیاورد. در حقیقت شما به راحتی می توانید در دماهای مختلف در روزهای مختلف فصل ها دمای مطلوب خود را تنظیم کرده و از آن استفاده مفید داشته باشید. این کلیدها دارای توان های حرارتی ۶ کیلو وات، ۱۲ کیلو وات و ۱۸ کیلو وات هستند.

کلید های تنظیم هیتر برقی سه فاز آلپ

دیمر تنظیم سرعت فن

برای کنترل سرعت فن یک دیمر با دقت بسیار بالا بر روی این دستگاه نصب شده است که به مصرف کننده این امکان را می دهد که شدت پرتاب گرمایی را کنترل کند . سرعت حرکت فن در هیتر برقی در انتقال هوای گرم نقش کلیدی را ایفا می کند و برای اینکه بتوان حرکت آن را تنظیم و کنترل کرد مجهز به کلید ولومی به نام دیمر است که به کاربر امکان استفاده ی راحت از سیستم را داده است.

چراغ های روشن و خاموش

این چراغ ها برای راهنمایی هر چه بهتر کاربر از وضعیت روشن و خاموش بودن هر حالت از دستگاه نصب شده اند و از نوع LED بوده و نور و عمر بالایی دارند. پس به طور کلی این کلید ها برای اطلاع از روشن و خاموش بودن این سیستم از چراغ های روشن و خاموش در ساختار آن استفاده شده است که حالت ON و OFF سیستم را نشان می دهند.

پایه ها و چرخ انتقال

این دستگاه دارای پایه های مقاومی بوده که وزن دستگاه را به راحتی تحمل کرده و همچنین با منتهی شدن این پایه ها به چرخ هایی در زیر دستگاه امکان جابجایی آسان را به کاربر می دهد.

ورودی برق

ورودی برق در این دستگاه به گونه ای است که برای تامین قدرت مناسب برای عملکرد دستگاه و همچنین کاهش هزینه های مصرف برق به طور سه فاز می باشد. برق سه فاز علاوه بر داشتن قدرت بسیار بالا تری نسبت به برق تک فاز، به دلیل صنعتی بودن آن هزینه کمتری نیز دارد. در ورودی این دستگاه یک فیوز ایتالیایی LS تعبیه شده است که دارای ۳ پل بوده و سه فاز است و از دستگاه در برابر  صدمات ناشی از اتصال کوتاه و همچنین افت و افزایش ولتاژ و جریان مراقبت می کند.

برق هیتر برقی سه فاز

چگونگی ایجاد حرارت در هیتر برقی سه فاز سه حالته

ایجاد حرارت در هیتر برقی سه فاز سه حالته با گذر جریان الکتریکی از المنت ها و داغ شدن آنها آغاز  انجام میگیرد. فن با حرکت خود هوای سرد را به داخل دستگاه می کشد و برخورد این هوای سرد با المنت ها موجب گرم شدن آن می گردد و فن دوباره هوای گرم شده را با سرعت و قدرت بالایی به محیط می دمد، حالت دمندگی که فن این سیستم دارد موجب می گردد هوای محیط به یک میزان گرم شود. در صورتی که به دلیل متراژ کم محیط به گرمای کمی نیاز بود می توان از کمترین حالت گرمایش آن که ۶ کیلو وات است استفاده کرد و یا در تایم های سرد روز و سال در صورتی که به گرمای بیشتری نیاز باشد می توان از حالت های ۱۲ و ۱۸ کیلو وات نیز استفاده کرد.

 

توجیه اقتصادی هیتر برقی سه فاز سه حالته

هیتر برقی سه فاز سه حالته آلپ صنعت هملنطور که از اسمش پیداست دارای ۳ حالت حرارتی بوده که با ظرفیت های گرمایی متفاوتی توانایی کارکرد را دارد. این موضوع باعث می شود دستگاه در زمانی که به گرمایش کمتری نیاز است بیش از حد گرما تولید نکند و همچنین در زمانی که به گرمایش بیشتری نیاز است راندمان پایینی نداشته باشد. همچنین به دلیل وجود فن قدرتمند و همچنین ترموستات دقیق در این دستگاه دارای مصرف پایینی بوده و صرفه اقتصادی بسیار بالاتری دارد. باید به این نکته بار دیگر نیز اشاره کرد که سه فاز بودن این دستگاه قدرت و همچنین مصرف بهینه ای دارد.

ویژگی های کلی هیتر برقی سه فاز سه حالته

  • قابلیت ایجاد گرما در ظرفیت های مختلف
  • قابلیت تنظیم چند حالته ی گرمایشی
  • دارای کلید تنظیم ولومی دیمر برای کنترل سرعت فن
  • مجهز به فن پر قدرت
  • جنس بدنه از ورق های گالوانیزه ضد زنگ و رنگ الکترواستاتیک کوره ای
  • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

Visits: 73

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

اولین نفری باشید که نظر می دهید برای “هیتر برقی سه فاز سه حالته”

Please rate*

واحد فروش